حمایت بانک توسعه تعاون از طرح های نخبگان

۱۸م دیماه ،

بینا- مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت که سازمانهای ذیربط در امور نخبگان از تعاونی‌های دانش بنیان حمایت بکنند یا نکنند، بانک توسعه تعاون این تعاونی‌ها را در اولویت اعطای تسهیلات خود قرار داده و از طرح‌های اشتغالزای آنها حمایت می کند.
به گزارش بینا، ماشاالله عظیمی به ایسنا، افزود: به دنبال تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد علمی نخبگان در مورد تعاونی‌های دانش‌بنیان منعقد کردیم مقرر شد تا هر دو طرف منابعی را به طور مشترک اختصاص بدهند و تعهد بانک این شد که ۲٫۵ برابر آن منبع را بگذارد.
وی ادامه داد: صرف نظر از اینکه منابع مذکور تخصیص پیدا نکرده هم اکنون تعاونی‌های دانش‌بنیان جزو اولویتهای ما قرار دارد به نحوی که نزدیک به ۵۰ پرونده در این خصوص به تصویب رسیده و بیش از دو برابر این تعداد هم در دست بررسی است بنابر این سازمانهای ذیربط در امور نخبگان در این خصوص همکاری کنند یا نکنند بانک توسعه تعاون از تعاونی‌های دانش‌بنیان حمایت می کند.
عظیمی افزود: بانک توسعه تعاون در بحث حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان در مواردی از قبیل تولید مصالح ساختمانی سبک و مقاوم و دستگاههای همودیالیز تسهیلات ویژه‌ای پرداخت کرده است.
رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در ادامه توجه به توانمندسازی و حمایت از تعاونی‌ها را راهبردی مهم در اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: بانک توسعه تعاون به عنوان متولی حمایت از تعاونی‌ها نقش بی بدیل و انکار ناپذیری دارد مشروط بر آنکه با حذف بروکراسی‌های زاید اداری، توجه و نظارت دقیق بر نحوه هزینه کرد تسهیلات اعطایی با جدیت پیگیری شود.
وی ارایه خدمات و تسهیلات با نرخ پایین را از اهداف اولیه تشکیل بانک توسعه تعاون ذکر کرد و افزود: بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک دولتی تمام اهتمام خود را در جهت ارتقای بهره‌وری و افزایش تولید در واحدهای تعاونی به کار گرفته تا برنامه‌های دولت در راستای اشتغالزایی تحقق یابد.
به گفته عظیمی اشتغالزایی و حمایت از طرح‌های اشتغالزا یکی از رویکردهای مهم بانک توسعه تعاون به شمار می رود و در این راستا طرح‌های با محوریت ایجاد اشتغال برای بانوان و زنان سرپرست خانوار و شرکتهای دانش‌بنیان در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گرفته است.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون در عین حال تجهیز و استانداردسازی شبکه شعب بانک به تعداد بیش از ۴۰۰ شعبه و باجه در سراسر کشور، استقرار سیستم بانکداری متمرکز و کمک به حفظ اشتغال و ایجاد اشتغال در بخشهای مختلف اقتصادی را از اهم اقدامات این بانک به شمار آورد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.