حمایت خانواده های ربوده شدگان لبنانی از سید حسن نصرالله

به گزارش ایرنا از بیروت، معارضان سوری رباینده اعضای کاروان زائران لبنانی، شرط آزادی گروگان های لبنانی را عذرخواهی دبیر کل حزب الله لبنان از سخنان اخیرش عنوان کردند.

یک گروه مسلح به نام ‘انقلابیون سوریه – منطقه حلب’ از دبیرکل حزب الله لبنان خواسته بود که در خصوص سخنان اخیر خود در حمایت از نظام سوریه از مردم این کشور عذر خواهی کند و آزادی این ربوده شدگان را در گرو این عذرخواهی دانسته است.

نصرالله طی سخنانی در دوازدهمین سالروز عید ‘مقاومت و آزادی’ در روزهای گذشته ضمن مقایسه عمل ربایندگان سوری با اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی در طول جنگ با لبنان، گفته بود که ‘اگر این مساله با هدف تغییر موضع سیاسی حزب الله نسبت به اصول خود صورت گرفته باشد، آنها بدانند به هدف خود نخواهند رسید، چرا که حزب الله در حمایت از اهداف خود، تا پای جان ایستاده است’.

تا دقایقی دیگر نیز حسن نصرالله قرار است در مراسمی که از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در سالن همایش های بیروت ‘اونسکو’ برگزارمی شود، سخنرانی کند.

پیش بینی می شود وی در این سخنرانی جدا از سخنرانی درخصوص شخصیت رهبر کبیر انقلاب، به بررسی آخرین تحولات منطقه و لبنان به خصوص مساله ربوده شدگان لبنانی بپردازد.

سخنان امروز سید حسن نصرالله در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) بدون شک در آینده گروگان های لبنانی موثر خواهد بود.

گروه موسوم به ‘ انقلابیون سوریه’ روز جمعه در شبکه های خبری عربی از جمله شبکه ‘الجزیره’ مسوولیت ربوده شدن اعضای کاروان زائران لبنانی در سوریه را به عهده گرفت.

در حالی که خانواده های ربوده شدگان لبنانی در انتظار اعلام نتایج سفر ‘نجیب میقاتی’ نخست وزیر لبنان به ترکیه هستند، پخش خبر مربوط به ربوده شدگان لبنانی از شبکه قطری ‘الجزیره’ آنها را در حیرت و شگفتی فرو برد.

ربایندگان مدعی شدند: گروگان های لبنانی که برخی از آنها از اعضای حزب الله هستند، در سلامتی کامل به سر می برند.

سفر اخیر نخست وزیر لبنان به ترکیه برای بررسی مساله گروگان ها نیز چندان رضایت بخش نیست و دو طرف ترکیه ای و لبنانی فقط به صدور بیانیه مشترک به ادامه تلاش ها برای آزادی گروگان ها بسنده کردند.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۶۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.