حمایت عبدالله گل از مذاکرات صلح آنکارا با پ.ک.ک

۲۲م دیماه ،

AA-3.jpg

رئیس جمهوری ترکیه با اعلام حمایت از مذاکرات جاری صلح میان دولت آنکارا و پ.ک.ک، خواستار حضور احزاب ترکیه‌ای در مذاکرات و انجام اقداماتی برای تضمین موفقیت این مذاکرات شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، عبدالله گل، رئیس جمهوری ترکیه در اولین اظهار نظرات خود در خصوص مذاکرات جاری میان مقام‌های دولت آنکارا و عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) گفت: البته هر کس باید عقاید خودش را مطرح کند اما بعضی اشخاص می باشند که نباید صحبت کنند و بعضی هم باید عمل کنند. آن‌هایی که نقشی در این روند ایفا کنند می‌دانند که چه کاری باید انجام دهند. اگر این اشخاص صادقانه کار کنند تنش‌ها از میان می‌روند. اول از همه اشخاصی که سلاح برداشته‌اند و آن‌هایی که به مردم دستور می‌دهند باید صادقانه رفتار کنند.

دولت آنکارا هفته قبل اعلام کرد که با هدف رسیدن به توافقی برای خلع سلاح پ.ک.ک قصد دارد مذاکراتی را با عبدالله اوجالان، رهبر محبوس این گروه شبه نظامی برگزار کند.

جمیل چیچک، رئیس پارلمان ترکیه نیز در پاسخ به سوالی دربارهٔ مذاکرات جاری و پیشرفت‌های اخیر در خصوص مساله کردها، گفت: تروریسم مشکل بزرگی در ترکیه است اما ما می‌توانیم آن را حل کنیم و همکاری جامع برای دستیابی به یک راه حل، ما را در مقابله با موانع کمک می‌کند.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: ریشه‌های مشکل کردها در ترکیه به زمان حکومت عثمانی باز می‌گردد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.