حمله ارتش سوریه به پست دیده‌بانی ترکیه/ دستور آنکارا به گروه‌های مسلح برای توقف درگیری‌ها

درحالی که منابع از کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای ترکیه در حمله ارتش سوریه به فرودگاه تفتناز در حومه ادلب خبر می‌دهند، ترکیه به گروه‌های مسلح مورد حمایتش دستور داد از درگیری با ارتش سوریه خودداری کنند و منتظر مذاکرات روسیه و ترکیه باشند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، منابع سوری اعلام کردند در حمله ارتش سوریه به فرودگاه تفتناز در حومه ادلب که در نزدیکی یکی از پست‌های دیده‌بانی سوریه قرار دارد پنج سرباز ترکیه‌ای کشته و تعدادی زخمی شده‌اند.

همچنین دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد ارتش این کشور تلاش ترکیه و گروه‌های مسلح مورد حمایتش برای پیشروی در غرب شهر سراقب در ادلب را ناکام گذاشت.

پس از پیشروی گسترده ارتش سوریه در حلب و ادلب ترکیه به گروه‌های مسلح مورد حمایتش دستور داده درگیری با ارتش سوریه را متوقف کنند و منتظر مذاکرات روسیه و ترکیه بمانند.

ترکیه تلاش می‌کند روسیه را به توقف عملیاتش در ادلب قانع کند تا در ازایش اجازه سیطره بر جاده بین المللی دمشق حلب را بدهد. این درحالی است که نیروهای دولتی سوریه تقریبا کنترل این جاده بین المللی را در دست گرفته‌اند.

ارتش سوریه طی پیشروی گسترده امروز کنترل شهرک‌های خربه جزرایا و قناطر را در غرب جاده بین المللی دمشق حلب را در دست گرفت و تحرکات تروریست‌های النصره در محور جنوب غربی شهر حلب را فلج کرد.

همچنین ارتش سوریه پرچم این کشور را بر فراز جاده بین المللی حلب دمشق از محور تقاطع باب الهوی برافراشت.

نیروهای سوری در عملیات غیرمنتظره خود کنترل شهرک‌های مزارایا و کفرحلب در جنوب شرق شهر الاتارب را در دست گرفته و با این پیشروی کنترل جاده شهر ادلب به حلب را در دست گرفت.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.