حمله هوایی ترکیه به شمال عراق – بین الملل

منابع داخلی عراق اعلام کردند جنگنده های ترکیه جمعه شب برخی مناطق مرزی در شمال عراق را بمباران کردند.
محمد اسماعیل از مسئولان منطقه سیدکان در شمال عراق گفت :« هواپیماهای جنگی ارتش ترکیه ساعت هجده وقت محلی دیشب مناطق دایلان و تالین واقع در مثلث مرزی بین عراق ، ترکیه و ایران را بمباران کردند».
مسئول عراقی افزود عناصر وابسته به حزب پ ک ک هدف اصلی حملات هوایی دیشب ارتش ترکیه در مناطق مرزی شمال عراق بود ولی این حمله تلفاتی نداشت و تنها خساراتی به برخی مناطق کشاورزی وارد کرد . سیدکان از توابع بخش سواران در شمال شهر اربیل واقع است .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سلیمانیه ، در همین حال هفال روز سخنگوی حزب مخالف کارگران کردستان ( پ ک ک) در گفتگوی تلفنی با این خبرگزاری اعلام کرد هواپیماهای جنگی ارتش ترکیه دیشب برخی مناطق در ارتفاعات قندیل در دورترین نقطه شمال عراق را هدف قرار دادند .
وی افزود در حملات هوایی دیشب ارتش ترکیه به اعضای پ ک ک و غیر نظامیان منطقه آسیبی نرسید.
سخنگوی پ ک ک افزود در بمباران دیشب تنها خساراتی به بخشهای کشاورزی منطقه رانیه واقع در شمال شهر سلیمانیه وارد آمد .
ارتش ترکیه در حالی بار دیگر مناطق شمال عراق را هدف قرار داد که دولت عراق سه شنبه گذشته از پارلمان این کشور خواست همه موافقتنامه ها درباره حضور پایگاههای نظامی خارجی در خاک عراق را لغو کند .
ترکیه پایگاه نظامی بزرگی در منطقه بامرنی در چهل و پنج کیلومتری شمال شهر دهوک مرکز استان دهوک در منطقه کردستان عراق دارد . این پایگاه از سال ۱۹۹۷ در اختیار ارتش ترکیه است .
ترکیه همچنین سه پایگاه نظامی کوچک در مناطق غیریلوک در چهل کیلومتری شمال العمادی ، کانیماسی در صد و پانزده کیلومتری شمال دهوک و سیرسی در سی کیلومتری شمال زاخو نزدیک مرز عراق و ترکیه دارد .
این پایگاهها ثابت بوده و سربازان ترکیه در طول سال در این پایگاههای مستقر هستند .
مسئولان منطقه کردستان عراق می گویند بر اساس موافقتنامه ای که بین دولت ترکیه و منطقه کردستان به امضا رسید ، این پایگاهها در خاک عراق دایر شده اند.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.