حمل بیش از ۵۳۰ هزار تن گندم وارداتی در دو ماه توسط شعب بندری حمل و نقل خلیج فارس

۲۷ آبان ،

از ابتدای مهرماه امسال شعب بندری شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس محل تخلیه و بارگیری و حمل بیش از ۵۳۰ هزار تن گندم وارداتی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران می باشد.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل شاتا، «محمد پیشه» مدیر عامل  این شرکت افزود:  در این مدت کشتی های حامل گندم وارداتی در بنادر ایران پهلو گرفته و تخلیه، بارگیری و حمل گندمهای وارداتی که طبق برنامه از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران به شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس واگذار شده در حال اجراست.

وی افزود: پس از ورود کشتی های حامل گندم به بنادر امام خمینی(ره)، انزلی،نکاء، چابهار و بندرعباس؛ بیشترین میزان حمل با میانگین ۴۶۸ هزار و ۵۰۰ تن  متعلق به بنادر جنوبی کشور است که پس از پهلوگیری ۵ کشتی در بندرامام خمینی(ره) محموله ۳۰۴ هزار و پانصد تنی گندم وارداتی این بندر به مقاصد سراسر کشور تخلیه، بارگیری و حمل شد.

به گفته پیشه،‌ همچنین ۳ کشتی دیگر نیز در بندرعباس پهلو گرفت که با مجموع ۱۶۴ هزار تن به مقصد استانهای مرکزی و شمال شرقی کشور حمل و تخلیه شد.

مدیر عامل شرکت خلیج فارس در ادامه تصریح کرد: با توجه به امکانات و قابلیت های بالفعل و بالقوه این شرکت و با ارائه خدمات لجستیک و پشتیبانی در جهت ذخیره‌سازی و انبارداری محموله های وارداتی گندم و در پی ورود کشتی حامل ۴۸ هزار تن گندم وارداتی سوئیت لیدا۳ در بندر چابهار پس از تخلیه در انبارهای این شعبه، حمل گندم مورد نیاز استانهای شرقی و جنوبشرقی کشور با موفقیت انجام گرفت.

وی افزود: در بنادر شمالی نیز با وجود آغاز بارش شدید بارانهای پاییزی پهلوگیری کشتی ها با مشکلاتی روبرو بود ولی با تمام این مشکلات محموله سه کشتی گیلدا۳ و لادوا و گریگوری مالف با میانگین ۱۶ هزار تن توانست به مقصد سیلوی سراوان رشت و کارخانجات آرد سازی داخل استان مازندران بارگیری و ارسال شود./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.