حمید باوفا: جوانان کشتی فرنگی پتانسیل قهرمانی جهان را نیز دارند

‘حمید باوفا’ عضو اسبق تیم ملی کشتی فرنگی ایران که به تازگی به جمع مربیان تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان پیوسته است، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خوشبختانه جوانان کشتی فرنگی ما توان و لیاقت کسب عناوین برتر آسیا و جهان را دارند اما هنوز تا رسیدن به اوج آمادگی فنی و تکنیکی، نیاز به زمان است.

آنان باید همچنان با حضور در اردوها و تورنمنت های تدارکاتی آبدیده شوند.

باوفا اضافه کرد: امسال مثل هر سال، مسابقه های آسیایی و جهانی جوانان را پیش رو داریم که مطمئنا تیم ما به هیچ عنوان تیم دست و پا بسته ای برای حریفان نخواهد بود. ضمن اینکه با توجه به روند رو به رشدی که این کشتی گیران دارند، می توان سال آینده آنان را قهرمان مسابقه های جهانی دانست.

ملی پوش اسبق وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران ادامه داد: یکی از نکات مهم در طول روند آماده سازی جوانان این است که نباید از آنان بیش از حد انتظار داشت. مطمئنا هر موفقیتی مستلزم ابزار و عوامل خاصی است که باید در یک بازه زمانی مشخصی مهیا شود. البته فرنگی کاران جوان ما همواره ثابت کرده اند می توانند توان و تکنیک بکر خود را به رخ حریفان بکشند و در تمامی میادین بین المللی به عنوان یک زنگ خطر برای حریفان به حساب آیند.

باوفا به تجربه و توان بالای سرمربی فعلی تیم جوانان نیز اشاره کرد و گفت: عبدالله چمن گلی یکی از مربیان با تجربه و فهیم کشتی فرنگی کشورمان محسوب می شود که کارنامه درخشانی در طول دوران فعالیت خود دارد.

ضمن اینکه من سال ها پیش به عنوان شاگرد وی در تیم ملی حضور داشتم و هم اکنون نیز به عنوان مربی، افتخار همکاری با او را دارم.

وی در خاتمه، تورنمنت بین المللی تدارکاتی رومانی را میدان مطلوبی برای محک زدن جوانان کشتی فرنگی کشورمان خواند و گفت: اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود تا روز ۲۰ اردیبهشت ماه عازم تورنمنت بین المللی در رومانی خواهیم شد که مطمئنا کشتی گیران ما می توانند در این میدان بین المللی، تجربه خوبی از رویارویی با حریفان خارجی کسب کنند.

۹۱۶۲ / ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۵۲۱۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.