حوادث ویژه ترافیکی ۵۳ کشته و ۳۹۳ مجروح برجای گذاشت

خبرگزاری آریا- مرکز هدایت عملیات بحران اورژانس کشور اعلام کرد حوادث ویژه ترافیکی در هفته گذشته ۵۳ کشته و ۳۹۳ مجروح برجای گذاشت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،  در ۱۰۰ تصادف رخ داده طی هفته گذشته که منجر به اعزام ۱۶۶ آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی به محل حوادث شد ۳۹۳ مجروح و ۵۳ کشته به مراکز درمانی منتقل شدند.
بنا بر این گزارش مهم ترین حادثه ویژه ترافیکی در این هفته برخورد کامیون با اتوبوس در محور بویین زهرا به قزوین بود که با اعزام ۳ دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی ۱۴ نفر مصدوم اینحادثه به بیمارستان رازی و رجایی قزوین منتقل شدند. دراین حادثه یک نفر از هموطنان نیز کشته شد.

 

توصیه های ایمنی هنگام رانندگی
ابتدا وسیله نقلیه خود را کنترل کنید تا از هر نظر دچار نقص ایمنی نباشند، وسیله گرم کننده، چراغهای اتومبیل، ترمزها و سایر تجهیزات سالم باشند. راننده اتومبیل هنگام رانندگی در هوشیاری کامل باشد. همیشه قبل از مسافرت خوب بخوابید تا هنگام رانندگی در جاده بعلت بی خوابی دچار حادثه نشوید. در هنگام نوسانات زیاد آب و هوا و غیرقابل پیش بینی بودن هوا بخصوص در جاده های کوهستانی سعی کنید در هنگام روز رانندگی کنید و تا حد امکان در شب از رانندگی پرهیز کنید. قابل ذکر است در مسیرهای کوهستانی به میزان کافی غذا و لباس گرم با خود داشته باشید و در جاده ها با سرعت مطمئن حرکت کنید و به علائم رانندگی توجه کافی داشته باشید.

 

توصیه های تابستانی رانندگی
کودکان خردسال به هیچ وجه نباید در روزهای داغ تابستان در خودرویی که درهایش قفل و شیشه‌هایش بالاست، تنها بمانند. دمای درون خودرو می‌تواند در اثر تابش مستقیم نور خورشید در هر دقیقه یک درجه سانتیگراد افزایش یابد و در مدت زمانی کوتاه به بیش از ۷۰ درجه برسد. می‌توان همه درها را پیش از استارت زدن خودرو باز کرد تا گرما از اتاق آن خارج شود. در سفرهای طولانی در فواصل زمانی منظم مدتی پدال ترمز را پایین نگه دارید. از خودروی خود غافل نشوید. شلنگ‌ها، کمربندها، سیستم تهویه، باد چرخ‌ها و روغن آن را کنترل کنید.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.