حوزه استعداد نخبگی iبه علم محدود نمی شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

حوزه نخبگی هنر از گسترده ترین و پیچیده ترین حوزه های نخبگی است که بنیاد ملی نخبگان با تصویب آیین نامه نخبگان هنری iبه حمایت از این نخبگان پرداخته است.

دکتر آریا الستی معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران اظهار نمود: شناسایی ، هدایت و استفاده از اشخاص نخبه از مهم ترین اهداف بنیاد ملی نخبگان  است و فعالیت نخبگی iبه دوره خاصی از زندگی اشخاص محدود نمی شود.

دکتر الستی درباره اولین گرد همایی نخبگان و استعداد های برتر هنری تصریح نمود: این هم اندیشی برای آشنایی  نخبگان با یکدیگر بود.

 تدوین و تصویب آیین نامه نخبگان هنری

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان اعلام نمود: آیین نامه هنری حدود ۷ یا ۸ ماه پیش iبه تصویب رسید و پیش از آن ۷ ماه بر روی تدوین آیین نامه کار شد. این آیین نامه با همکاری مالک نظران بنیاد ملی نخبگان، نهاد های مختلف مانند میراث فرهنگی ، وزارت ارشاد، فرهنگستان هنر تدوین شد.

همچنین برای اجرایی سازی این آیین نامه در محل بنیاد ملی نخبگان کمیته اجرا سازی تشکیل شد.

دکتر الستی افزود: برای این که پیش از تصمیم گیری نهایی از نظرات نخبگان iبهرمند شویم اولین همایش نخبگان هنری برگزار شد. در این هم اندیشی بعضی از سوالات جواب داده شده اما هنوز سوالات بسیاری باقی است.

وی در پایان گفت: اصولاً حوزه هنر حوزه سخت و پیچیده اس هنر بسیار گسترده است و حوزه های هنری مثل هم نمی باشند و این هم اندیشی آغازی بود برای حمایت از نخبگان هنری./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.