حوزه نفت و مالیات مهم ترین اولویت دیوان محاسبات/ چالش خاصی نداریم

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

دادستان دیوان محاسبات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

دادستان دیوان محاسبات با بیان اینکه حوزه نفت، گمرک بانک و مالیات مهم ترین اولویت دیوان محاسبات است، گفت: به دلیل تعاملی که میان بدنه فنی دیوان با دستگاه های اجرایی کشور وجود دارد، چالش خاصی نخواهیم داشت.

فیاض شجاعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تعداد پرونده های تخلفات اداری ثابت نیست، افزود: این مسئله به این دلیل است که حسابرسان و باقی دستگاه های نظارتی هم چون بازرس کلی، گزارش ممتاز به نقل ازات خود را به دادسرا ارائه می دهند و دادسرا اقدام به تشکیل پرونده در این راستا می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶۰۰ فقره پرونده در دست رسیدگی، تحقیق و تعقیب دیوان قرار دارد.

شجاعی با بیان اینکه پرونده های موجود از تمام ادارات کشور است، اظهار داشت: اما آنچه که در اولویت بندی دیوان قرار دارد مربوط به پرونده هایی است که در نظام مالی کشور تاثیر فراوانی داشته باشند.

دادستان دیوان محاسبات تصریح کرد: از این رو بانک ها، گمرک، حوزه نفت و حوزه مالیاتی از جمله مهم ترین مسائل در دیوان محاسبات محسوب می شوند.

***تداوم روند پیش گیرانه در اولویت کار است

شجاعی با بیان مطلب فوق، اظهار داشت: وظیفه اصلی دیوان محاسبات، نظارت است و نظارت در وهله اول این است که به دستگاه های اجرایی که در مسیر توسعه ای کشور قرار گرفته اند، کمک شود.

وی ادامه داد: این رویکرد از طریق تعامل با مجلس، دستگاه های نظارتی، بدنه فنی و بخش های مختلف دیوان با دستگاه های اجرایی کشور حاصل می شود.

دادستان دیوان محاسبات تصریح کرد: هم چنین در این مسیر با دستگاه های اجرایی که بصورت عامدانه ناقص قانون می باشند، با شدت و قاطعیت تمام برخورد خواهیم کرد. وی رویکرد اصلی دیوان را جلوگیری از وقوع و کاهش تخلفات دانست.

شجاعی به یکی دیگر از برنامه های خود اشاره کرد و گفت: توسعه دامنه مسئولیت به تمام بخش های اجرایی از جمله تصمیم سازی، تصمیم گیری، مدیریت عالی و کلان نظام است.

***چالش خاصی در دیوان نخواهیم داشت

شجاعی با بیان اینکه وظیفه اصلی دیوان محاسبات، حفاظت و صیانت از بیت المال است، تصریح کرد: منتهی تعریفی که از بیت المال وجود دارد مربوط به مجموعه نرم افزار و سخت افزار هایی است که برای توسعه پایدار کشور لازم می باشند که در این تعریفف نیروهای انسانی و مدیریت بر آنها، نیز می توانند از مصداق بیت المال تلقی شوند.

دادستان دیوان محاسبات با اشاره به اینکه، چالش خاصی در دیوان نداشته و نخواهیم داشت، گفت: با توجه به تعامل بدنه فنی دیوان با دستگاه های اجرایی و نظارتی، چالش خاصی نخواهیم داشت.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.