حوزه هنری یک وزارت ارشاد سرخود راه انداخته است

۳۰م آذر ،

حوزه هنری با تشکیل دولت در دولت به عنوان یک عمل غیرقانونی برای خود یک وزارت ارشاد سرخود راه انداخته است.

“حبیب کاوش” (سخنگوی شورای صنفی نمایش) در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص صادرنکردن حواله اکران به سینما آزادی، گفت: شورای صنفی نمایش به عنوان نماینده صنوف، به دلیل انتخاب گزینشی فیلم ها توسط حوزه هنری برای جلوگیری از این امر و دفاع از بخش خصوصی که بدلیل تصمیم گیری های نهاد دولتی در پشت اتاقهای بسته در حال نابودی است، مجبور به صادر نکردن حواله اکران به سینما آزادی شده است.
وی در خصوص اظهارنظر حوزه هنری مبنی بر پیشنهاد وزارت ارشاد به حوزه در خصوص اکران فیلم با اصلاحیه، اظهار داشت: از نظر شورای صنفی نمایش جز وزارت ارشاد هیچ جای دیگری حق اصلاحیه دادن به آثار را ندارد و ما اجازه نخواهیم داد که حتی یک پلان از فیلم هایمان توسط حوزه هنری تغییر و یا حذف شود.
کاوش در خصوص اظهارنظر حوزه هنری در مورد قانونی نبودن جایگاه شورای صنفی در صدور حواله اکران، گفت: این یک فرافکنی است و شورای صنفی نمایش جایگاه قانونی دارد؛ زیرا این نهاد از انجمن سینماداران، جامعه صنفی ایران، کانون پخش کنندگان و کارگردانان تشکیل شده است و به همین سبب قانونی عمل می کند.
وی در این خصوص تصریح کرد: آنکه غیرقانونی عمل می کند، حوزه هنری است که با تشکیل دولت در دولت و انجام کار ممیزی خارج از کار وزارت ارشاد، عمل می کند.
کاوش در ادامه افزود: حوزه هنری یک وزارت اشاد خودخوانده راه انداخته است، اما شورای صنفی نمایش به وظایف خود به طور قانونی عمل می کند و در واقع کار ما سکان دهنده اکران در سینما است.
سخنگوی “شورای صنفی نمایش” اظهار داشت: ما به عنوان نماینده صنوف تنها با گروه و سینمایی کار می کنیم که تمامی آثار ما را اکران کنند و اگر کسی خودسر و فراقانونی تصمیم بگیرد، با او برخورد می کنیم.
وی تاکید کرد: متاسفانه عده ای در حوزه هنری که در جاهای دیگر وامانده اند، با تشکیل اتاق فکر، آنجا را محل مأوای خود کرده اند.
کاوش درادامه گفت: اموال مردم در دست حوزه هنری برای اکران آثار مصادره شده و باید این حوزه به مانند ما تحت وزارت ارشاد عمل کند و اگر کسی تحت حوزه هنری و شهرداری تهران خارج از قانون عمل کند، ما هم تمکین نمی کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد:؛ تا زمانی که سینما آزادی به راه قانونی برنگردد، شورای صنفی به عنوان نماینده بخش خصوصی و سینمای ایران به سینمای آزادی حواله اکران نمی دهد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.