حکایت تلخ محرومیت «توتان و مهمدان» از زبان نماینده ایرانشهر

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به مشکلات «توتان» و «مهمدان» از محروم‌ترین دهستانهای استان سیستان و بلوچستان شد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه سیستان و بلوچستان، اربابی در بازدید از دهستان توتان و مهمدان تصریح نمود: در حال حاضر در دهستان توتان و مهمدان صدها خانوار فاقد شناسنامه وجود دارد که از همه امکانات دولتی از قبیل یارانه، بیمه، کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و … محروم می باشند و حتی نمی‌توانند امتیاز برق، آب و تلفن با نام خودشان بگیرند.

وی افزود: بعضی از خانوارها تشکیل پرونده داده‌اند و بیش از ۱۰ سال است که در انتظار جواب استعلام می باشند و کسی در این زمینه پاسخگو نمی باشد.

نماینده ایرانشهر اظهار نمود: بسیار از این خانوارها در سال‌های قبل به سبب خدمت سربازی و یا دوری از مرکز و نبود راه مناسب و مشکلات و گرفتاری‌های دیگر موفق به اخذ شناسنامه نشده‌اند. از سوی دیگر، بعضی از آنان حاوی شناسنامه می باشند و مشخص است که هویتشان ایرانی است اما متاسفانه پاسخی به آنان داده نمی‌شود.

وی گفت: دهستان توتان و مهمدان بخش بنت با بیش از ۳ هزار نفر جمعیت از تراکم بالایی برخوردار است و اکثر روستاها با فاصله بسیار از هم قرار دارند و بیشتر روستاهای آن به سبب ناآگاهی و عدم سواد و اطلاعات کافی مردم روستاها از شورای اسلامی و دهیاری محرومند که وزارت کشور باید در انتخابات پیش رو نسبت به تعیین شورای اسلامی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار اقدام کند تا بتوانند بعدا روستاها برای عمران و آبادانی دهیار انتخاب نمایند.

اربابی تاکید نمود: در روستاهای بالای ۵۰ خانوار باید طرح هادی اجرا شود.

نماینده ایرانشهر اظهار نمود: یکی از نیازهای مهم دهستان توتان و مهمدان راه دسترسی مناسب است ولی این امر متاسفانه بعد از گذشت ده‌ها سال هنوز محقق نشده است و همچنان در انتظار آسفالت راههای روستایی می باشند.

وی گفت: دهستان توتان و مهمدان در دو قسمت قرار گرفته‌اند که راه مهمدان ۶۵ کیلومتر است که فقط ۵ کیلومتر آن در سالهای قبل آسفالت شده و ۷ کیلومتر زیرسازی و نیمه‌کاره رها شده و در بقیه مسیر هم هیچ کاری انجام نشده است.

اربابی از دیگر مشکلات مردم مهمدان را بی‌آبی عنوان نمود و افزود: متاسفانه به حوزه آبرسانی روستایی اعتبارات چندانی اختصاص داده نمی‌شود و جنوب استان و خصوصا شهرستان نیکشهر با بی‌آبی مواجه است.

نماینده ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از خواسته‌های مردم این منطقه را تفکیک دهستان توتان به مرکزیت پیربنی و مهمدان به مرکزیت دوشینکوه عنوان نمود و یادآور شد: مهمدان شرایط لازم برای دهستان شدن را دارد و این موضوع در وزارت کشور پیگیری خواهد شد.

اربابی همچنین خواستار حذف مدارس کپری شد و افزود: بیش از ۲۰ فضای کپری در شهرستان نیکشهر وجود دارد که اگر فضاهای نامناسب خشتی و گلی و دو شیفته و استیجاری را هم اضافه کنیم بیش از ۲۰۰ مدرسه در سطح شهرستان نیکشهر نامناسب می باشند.

انتهای پیام


ایسنا

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سجاد:

    تشکر از جناب اقای اربابی که به فکر دانش اموزان نیز هستند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.