حکمت: امروز روز پیوند هنر و صنعت است / سرتیپی: بخش خصوصی گرفتار است

در مراسم قرعه کشی ˝شهرموشها˝ عنوان شد :

مراسم قرعه کشی حواله ۵ میلیون تومانی نشست خبری فیلم ˝شهرموشها ۲˝ با حضور تهیه کنندگان فیلم و اصحاب رسانه در دفتر کرمان موتور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری هنر ایران، صبح امروز( یکشنبه ۱۶ تیرماه) مراسم قرعه کشی حواله ۵ میلیون تومانی خرید اتومبیل در ساختمان کرمان خودرو با حضور خبرنگاران ، علی سرتیپی و منیژه حکمت تهیه کنندگان این فیلم انجام شد.

حکمت : امروز را در تاریخ ثبت خواهیم کرد

در ابتدای این مراسم منیژه حکمت یکی از تهیه کنندگان پروژه “شهرموشها” گفت:امروز روز مهمی در تاریخ هنر این مملکت است. صنعتگران و تولید کنندگان صعنتی با حمایت از حوزه فرهنگ و هنر می توانند به رسالت خود عمل کنند و اتفاق های خوبی را رقم بزنند.

سینما دوران سختی را سپری می کند و فرهنگ سازی وظیفه تک تک شهروندان و تولید کنندگان و صنعت گران است. “شهرموشها” می خواهد پیوند میان سه نسل را رقم بزند و این برای اولین بار است که صاحبان صنعت سرمایه خود را برای تولید یک اثر هنری و کالای فرهنگی خرج می کنند و این اتفاق مهم و خجسته ای است.امروز روز پیوند هنر با صنعت و تولید است.

کارگردان فیلم “سه زن” ادامه داد : شرکت کرمان موتور جز اولین اسپانسرها بود که دعوت مارا لبیک گفت و با پروژه “شهر موشها” همراه شد. امیدوارم که این اتفاق به همین جا ختم نشود و این عزیزان کار فرهنگی را در کنار تولیدات صنعتی خود ادامه دهند.ما برخلاف تهیه کنندگان دیگر سینمای ایران که اسپانسرها را قایم می کنند و ترس از گفتن نامشان دارند عمل نمی کنیم، و از همین جا با صدای بلند اعلام می کنیم که برای تهیه این فیلم نیازمند حامی بودیم و این دوستان با ما همراه شدند.

منیژه حکمت یاد آور شد: در تمامی عمر فیلمسازی ام اصحاب رسانه و صاحبان قلم یار و همراه من بودند و به عنوان حامی کنار ما بودند. از دوستان و همراهان مطبوعاتی می خواهم که در طول تولید “شهرموشها” از ما مراقبت کنند تا بتوانیم ثابت کنیم که بخش خصوصی می تواند پروژه با این ابعاد تولید کند.

سرتیپی : حال سینمای بخش خصوصی خراب است

علی سرتیپی یکی دیگر از تهیه کنندگان فیلم “شهرموشها ۲” در این مراسم گفت : حال سینمای بخش خصوصی ایران خراب است، با توجه با شرایط حاکم بر سینمای ایران درچهارسالی که گذشت بخش دولتی قوت گرفت و فیلم های بسیاری با بودجه های دولتی ساخته شدند که خروجی این فیلم ها را در اکران می بینیم که موفق نیستند. بخش خصوصی سینمای ایران گرفتار است و اگر صنعتگران و و صاحبان سرمایه حامی فرهنگ و هنر شوند اتفاق های مثبتی برای هر دو صنعت خواهد افتاد.

حاشیه ها :

مراسم قرعه کشی توسط دو خبرنگار برگزارشد و برگه ها را خود خبرنگاران از صندوق خارج آورند.

خبرنگارانی که در این مراسم حضور داشتند بخت با آن ها یار نشد و دو اسمی از صندوق خارج آمد که حاضر نبودند.

این جوایز به ایرج فتح‌الهی از روزنامه “سیاست روز” و مهیار جوادی‌فر از پایگاه اینترنتی “سینمای نو” تعلق گرفت

خبرنگاران خبرگزاری های “ایسنا ، هنرآنلاین و روزنامه شرق و ماهنامه تجربه” در این مراسم حاضر بودند.

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.