حکم اعدام «عقرب سیاه» تأیید شد

خبرگزای آریا- حکم اعدام متهم متجاوز به عنف معروف به عقرب سیاه در شعبه ۱۴ دیوان عالی کشور تأیید شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وفا، قضات شعبه ۱۴ دیوان عالی کشور بعد از بررسی پرونده و مشورت، حکم صادره از شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران مبنی بر اعدام عقرب سیاه را تأیید کردند.
 قاضی عمرانی رئیس اداره دفتر دیوان عالی کشور اطلاعیه‌ای را در این زمینه به این شرح منتشر کرد:

بسمه تعالی
دادنامه صادره از شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران علیه آقای «ص.م» معروف به «عقرب سیاه» که مرتکب چندین فقره عمل شنیع زنای به عنف و اکراه نسبت به شکات گردیده، در دیوان عالی کشور رسیدگی و با توجه به انطباق رأی صادره با موازین شرعی و قانونی، تأیید و ابرام گردید.
همچنین پرونده جهت جری تشریفات قانونی به مراجع ذیربط ارسال شد.
پرونده مرد جوان معروف به عقرب سیاه که متهم به آزار و اذیت تعدادی زن و دختر جوان تهران در سال ۸۹ بود، بعد از صدور حکم اعدام در ۹ بهمن سال گذشته، سرانجام ۱۹ اردیبهشت ماه امسال به دیوان عالی کشور ارسال شد.
این پرونده به خاطر اهمیت آن و همچنین نحوه رفت و برگشت آن بین دادگاه کیفری و دیوان عالی کشور اهمیت زیادی پیدا کرد و به نوعی بسیاری از مردم ضمن پیگیری این پرونده،‌ خواهان محاکمه «عقرب سیاه» شدند.
عقرب سیاه پیش از این ۲ بار در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده بود که یک بار به اعدام محکوم و یک بار هم تبرئه شد اما هر ۲ حکم صادره در دیوان عالی کشور به دلایلی نقض شده بود.
دیوان عالی کشور تاریخ ۱۱ آبان سال گذشته، حکم صادره از سوی شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران مبنی بر تبرئه عقرب سیاه، جوانی که متهم به آزار و اذیت تعدادی زن و دختر جوان در تهران بود را نقض کرد.
پیش از آن نیز، قاضی اکبر ساعی رئیس شعبه ۷۷ دادگاه کیفری استان تهران به همراه ۴ مستشار شعبه، عقرب سیاه را به اعدام محکوم کرده بود اما دیوان عالی این حکم را نیز نقض کرده بود.
تا اینکه در تاریخ ۹ بهمن‌ماه سال گذشته عقرب سیاه برای سومین بار پای میز محاکمه قرار گرفت و تنها ساعتی بعد از محاکمه به اتفاق آرا به اعدام محکوم شد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.