حکم اعدام محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر صادر شد

به گزارش ممتاز نیوز، تصویر آرشیوی از مصر محمد مرسی، رییس جمهور مخلوع (چپ) به همراه یکی از اعضای ارشد گروه اخوان المسلمین در دادگاهی در قاهره.

محمد مرسی به اعدام محکوم شد +عکس

دادگاهی در مصر محمد مرسی، رییس جمهور مخلوع این کشور و بیش از صد نفر دیگر را به اعدام محکوم کرد.

این دادگاه روز شنبه این افراد را که در میان آنان اعضای ارشد گروه اخوان المسلمین بودند به علت فراری دادن زندانیان از زندان النطرون در قیام سال ۲۰۱۱ به اعدام محکوم کرد.

مرسی هنگام قرائت حکم دادگاه در جایگاه متهم در قفس آهنین حضور داشت.

محمد بدیع، خیرت الشاطر، سعد الکتاتنی، محمد البتاجی و یوسف القرضاوی از افرادی هستند که پرونده آنها پس از صدور حکم برای دریافت دستور شرعی به مفتی کشور ارسال شده است.

بسیاری از کسانی که به اعدام محکوم شده‌اند به صورت غیابی محاکمه شدند که از جمله آنها می‌توان به القرضاوی، مفتی برجسته اشاره کرد که در قطر زندگی می‌کند.

نام حسن سلامه، اسیر فلسطینی که از ۱۹ سال پیش در زندانهای رژیم اسرائیل به سر می‌برد نیز در میان محکومین به اعدام به چشم می‌خورد.

مرسی پیش از این به اتهام تشویق تظاهرات‌کنندگان به خشونت به ۲۰ سال حبس محکوم شده بود.

مرسی، نخستین رییس جمهور منتخب مصر در ژوئیه سال ۲۰۲۲ یک سال پس از آغاز دوره ریاست جمهوری‌اش در یک کودتای نظامی از قدرت برکنار شد.

جنبش حماس پس از صدور احکام اعدام علیه رهبران اخوان‌المسلمین و برخی از اعضای این جنبش، ابراز تاسف کرد. دادگاه جنایی مصر دوم ژوئن (۱۲ خرداد) را تاریخ صدور حکم نهایی اعلام کرد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.