حکیم‌جوادی: متما فضای عرضه و تقاضای اینترنت را شفاف کرد

۰۵ تیرماه ۱۳،

سازمان فناوری اطلاعات با شناخت چالش‌های ناشی از نبود شاخص و معیاری برای آگاهی از وضعیت عرضه و تقاضا در حوزه اینترنت کشور با ایجاد مرکز توسعه مدیریت اینترنت (متما) فضای ترافیک اینترنت کشور را شفاف کرد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، علی حکیم‌جوادی رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور با بیان این مطلب گفت: در سال‌های قبل مصرف‌کنندگان و عرضه‌کنندگان خدمات اینترنتی در نبود اطلاعات و شاخص‌های ارزیابی کمیت و کیفیت اینترنت متحمل چالش‌های بسیاری شدند که سازمان فناوری اطلاعات برای رفع این نقیصه و بهبود فضای عرضه و تقاضای اینترنت در کشور وارد عمل شد.
 
وی با اشاره به توفیقات مرکز متما در کشور گفت: در حال حاضر دو سامانه سنجش سرعت اینترنت و سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور است که بیشتر برای کاربران و فعالان حوزه اینترنت شناخته شده که از طریق این سامانه‌ها ضمن کمک به کاربران برای شناسایی سرویس‌دهنده مطلوب، زمینه برای تمایز و رده‌بندی کیفی ارایه‌دهندگان خدمات اینترنتی نیز به شکل مستمر فراهم می‌شود.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص دیگر دستاوردهای ایجاد مرکز متما گفت: این مرکز تعادل و عدالت در ارایه خدمات اینترنتی کشور را ایجاد کرد و اتکای صرف به تبلیغات برای جذب کاربران اینترنت را مرتفع ساخت.
 
وی ادامه داد: حالا کاربران با اتکا به اطلاعاتی که به شکل مستمر از سوی مرکز متما رصد می‌شود، می‌توانند بهترین تصمیم در استفاده از خدمات مطلوب اینترنتی را داشته باشند از سوی دیگر شرکت‌های ارایه دهنده خدمات اینترنتی نیز می‌توانند سبب تفاوت در کیفیت و قیمت خدمات خود را از طریق این مرکز در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.
 
حکیم جوادی در خصوص دیگر دستاوردها و برنامه‌های آتی مرکز متما نیز گفت: راه اندازی ۲۴ مرکز جهت سنجش شاخص های کیفی اینترنت در شبکه ملی اطلاعات، سامانه پیش بینی ترافیک شبکه ملی اطلاعات، سامانه مدیریت آدرس‌های عددی – IP& AS و سامانه تحلیل اطلاعات ترافیکی از دیگر طرح‌های اجرا شده و در دست اجرای این مرکز است.
 
به گفته رییس سازمان فناوری اطلاعات ایجاد سامانه جویشگر اینترنت، سامانه مدیریت دانش تخصصی مدیریت منابع اینترنتی کشور و سامانه نمونه‌گیری و جمع‌آوری اطلاعات آماری به ‌صورت تلفنی از دیگر اقدامات اجرا شده در مرکز توسعه مدیریت اینترنت کشور است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.