حیدر بهاروند قانونی‌ترین گزینه سرپرستی فدراسیون فوتبال

حیدر بهاروند احتمالا با حفظ سمت در سازمان لیگ، سرپرست ریاست فدراسیون فوتبال خواهد شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، پس کناره‌گیری مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال به علت کسالت، موضوع جانشین وی تا برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در چهار ماه آینده و برگزاری انتخابات این فدراسیون داغ است. طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، در صورتی که رئیس فدراسیون فوتبال به هر علتی نتواند در سمت خود حاضر شود، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال عهده‌دار سمت سرپرستی خواهد شد.

با توجه به استعفای علی کفاشیان از نائب رئیسی اول فدراسیون فوتبال و خالی ماندن سمت نایب رئیس اول، طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال سایر نواب رئیس باید عهده‌دار سمت سرپرستی شوند.

بر این اساس حیدر بهاروند به عنوان نایب رئیس دوم و لیلا صوفی‌زاده به عنوان نایب رئیس بانوان این فدراسیون می‌توانند به طور قانونی عهده‌دار سمت سرپرستی ریاست فدراسیون شوند.

هر چند بهاروند طبق قانون داخلی کشور بازنشسته محسوب می‌شود و صوفی‌زاده هم احتمالا با اقبال اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال همراه نخواهد بود و از طرفی برای جلوگیری از دادن بهانه به نهادهای بین‌المللی مبنی بر هرگونه قانون شکنی در این فدراسیون، اعضای هیات رئیسه بر روی نامه بهاروند اجماع خواهند کرد تا مشکل قانونی نیز پیش نیاید.

نهادهای نظارتی نیز به علت زمان کوتاه تا برگزاری انتخابات آتی فدراسیون فوتبال، مخالفتی با انتخاب حیدر بهاروند به دلیل بازنشستگی نخواهند داشت و باید او را با حفظ سمت به عنوان رئیس سازمان لیگ، سرپرست ریاست فدراسیون فوتبال دانست.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.