خاستگاه دولت، بی‌دولت ماند

جام جم آنلاین: ناکامی دو حزب قدرتمند یونان، حزب سوسیالیست «پاسوک» اوانگلوس ونیزلوس، و حزب محافظه کار«دموکراسی نوین» آنتونیس ساماراس، تشکیل دولت ائتلافی در آتن را ممکن نساخت.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، تلاش کارولوس پاپولیاس، رئیس جمهوری یونان نیز به همراهی احزاب کوچکترتندرویی همچون «سیریزا» به رهبری آلکسیس سیپراس که بخاطر خشم یونانیان با اقبال مواجه و شگفتی ساز انتخابات پارلمانی شدند، نیانجامید.

اکنون تنها راه فرار از بی‌سامانی و بی‌دولتی، برگزاری انتخاباتی دیگر است چرا که همانگونه که این شهروند یونان می گوید، احزاب متعدد با برنامه های متفاوت، تشکیل دولتی ائتلافی را غیرممکن ساخته است.

بحران سیاسی ناشی از بی ثباتی اقتصادی که یونان بمدت دو سال با آن دست بگریبان است باعث شد تا روز دوشنبه یونانیان ۷۰۰ میلیون یورو از حساب‌هایشان بیرون بکشند. از ژانویه سال ۲۰۱۰ تاکنون یونانیان ۷۲ میلیارد یورو از بانک‌ها برداشت و همانگونه که این اقتصاددان می‌گوید در صندوق‌های امن خود گذاشته‌اند. وضعیتی که او می‌گوید شبیه به یک جنگ است.

با بی‌ثمر ماندن انتخابات پارلمانی ششم ماه مه، یونانیان ۱۷ ژوئن بار دیگر پای صندوقهای رای خواهند رفت تا شاید این بار آتن بی‌دولت نماند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.