خاطرات احمدی نژاد منتشر می‌شود؟!

۱۵م آذر ،

در تاریخ سیاسی ایران اگرچه سیاستمداران بسیاری خاطرات خود را به رشته تحریر درآورده اند، اما همه آنها چندان مورد توجه واقع نشد. بسیاری خاطره نویسی سیاستمداران را پس از پایان دوران سیاسی آنان، برای تطهیر خود و احتمالا تخطئه رقبا ارزیابی می‌کنند. اما تاکنون دو چهره سیاسی ایران با خاطرات خود توانسته اند بخش‌های ناپیدای تاریخ معاصر ایران را روشن کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ اگرچه گاه گرهی از برخی ابهامان نگشوده اند. اسدالله علم اول وزیر (۴۲-۴۱) و وزیر دربار(۵۶-۴۷) در سالهای قبل از انقلاب با نوشتن خاطرات روزانه خود بر اهمیت خاطره نویسی تاکید کرد.
در سال‌های پس از انقلاب نیز آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرات خود را از دوران مبارزه و زندان و سپس روزهای حضور در مناصب مختلف جمهوری اسلامی را به رشته تحریر درآورده است که در تحلیل شرایط پس از انقلاب بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
برخی خبرها حکایت از آن دارد که رئیس جمهور محمود احمدی نژاد نیز قصد دارد که خاطرات خود را از سال‌های جنجالی ریاست جمهوری خود به رشته تحریر درآورد. برخی خبرها غیر رسمی از نوشتن خاطرات احمدی نژاد به صورت متمرکز حکایت دارد.
احمدی نژاد که ظاهرا قصد دارد خاطرات خودر ا به صورت مجتمع منتشر کند، در فضایی خاطرات خود را تدوین می‌کند که بسیار متفاوت با سالهای قبل مسئولیت وی در استانداری، شهرداری و دوره اول ریاست جمهوری وی می‌باشد.
بدون تردید خاطرات محمود احمدی نژاد در صورت چاپ و انتشار یافتن نیز مانند برخی از افشاگری‌ها که معمولا در سخنرانی‌های عمومی وی صورت گرفته است، جنجال ساز خواهد شد.
یک سایت داخلی نوشت: چندی پیش سایت ویکی‌لیکس مدعی شده بود بخشی از کتاب خاطرات محمود احمدی‌نژاد را در اختیار دارد.
این سایت متنی را منتشر کرد که به نظر می‌رسد بخشی از پیش‌نویس همان کتاب باشد.
این اسناد شامل ۳۱۴ صفحه از خاطرات شخصی رئیس‌جمهوری ایران بود که از ماه مارس ۲۰۰۹ تا سپتامبر ۲۰۱۱ میلادی(آذر ۸۸ تا شهریور ۹۰) رخ داده است.
منابع خارجی نوشته بودند: چگونگی عزل وزیر امورخارجه در حین ماموریت، سبب بروز اختلافات با داوود احمدی‌نژاد، بازی کردن تنیس با هوگو چاوز، خواستگاری از دختر رحیم مشایی و ماجرای خریداری هواپیمای ایرباس ۳۳۰ برای ریاست‌جمهوری، از مواردی است که در خاطرات احمدی‌نژاد به آن اشاره شده است.
گفتنی است دکتر محمود احمدی‌نژاد هنگام دیدار با ۲۰ نفر از شخصیت‌های رسانه‌ای آمریکایی که در هتل واریک نیویورک برگزار شد، در بخشی از اظهارات خود، گفت: «هیچ‌وقت ادعا نمی‌کنم که اشتباه نکردم.
به گزارش جام جم ،عده معدودی از انسان‌ها بدون اشتباه بوده‌اند… البته من در کتاب خاطراتم اشتباهاتم را خواهم نوشت.» بدون تردید خاطرات محمود احمدی نژاد از فضای سیاسی کشور در سالهای ۹۲تا ۸۴ بسیار خواندنی خواهد بود.
از هم اکنون بسیاری منتظرند تا ببینند رئیس جمهور سال‌های ۸۴ تا ۹۲، بر روی کاغذ چگونه افشاگری خواهد کرد؟

منبع: جهان


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.