خاطرات جواد منصوری در «سال‌های بی‌قرار» روایت شد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن کاظمی درباره این کتاب گفت: این کتاب با عنوان «سال‌های بی‌قرار» مربوط به خاطرات جواد منصوری از فعالان و مبارزان دوره پهلوی است که در ۷۵۶ صفحه ثبت و تدوین شده است.

وی افزود: منصوری از مبارزان و فعالان انقلابی است که به خاطر فعالیت‌های مستمر علیه رژیم طاغوت، در دو نوبت به زندان می‌افتد. وی در طول مبارازت خود با گروه‌های مختلف مبارز سیاسی همکاری داشته است و این کتاب، خاطرات منصوری را از بدو تولد تا پیروزی انقلاب اسلامی دربرمی‌گیرد.

نویسنده کتاب «خاطرات عزت شاهی» تصریح کرد: این کتاب علاوه بر اینکه به خاطرات منصوری و فعالیت‌های مبارزاتی وی می‌پردازد، به فعالیت‌ها و مبارزات بسیاری از گروه‌های سیاسی و انقلابی پرداخته شده و خواننده می‌تواند با این گروه‌ها و فعالیت‌های مبارزاتی‌شان آشنا شود. بنابراین با توجه به توضیحات و تحقیقاتی که انجام داده‌ام، این کتاب می‌تواند به عنوان یک دایره المعارف تاریخی شناخته شود.

کاظمی افزود: کتاب دارای ۱۰ فصل و هر فصل بیانگر خاطرات مقطعی از زندگی منصوری است. با الهام از محتوای هر فصل برای آن ورودیه‌ای نیز به زبان راوی نوشته‌ام، به غیر از فصل آخر که متنی از دکتر شریعتی را برای آن شایسته دیدم.

وی در پایان افزود: ۵۰۰ صفحه ابتدایی این کتاب به شرح خاطرات و مبارزات، همراه با پانوشت‌ها می‌پردازد و ۲۰۰ صفحه آخر نیز به عکس و اسناد اختصاص دارد.

از محسن کاظمی تاکنون کتاب‌های «خاطرات عزت شاهی»، «احمد احمد»، «خاطرات مرضیه حدیدچی(دباغ)» و «یادداشت‌های سفر شهید صیاد شیرازی» از سوی سوره مهر منتشر و بارها تجدید چاپ شده‌اند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.