خاموشی تنور داغ بازار وام های مسکن

۱۱اردیبهشت،

به گزارش نوساز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ گزارشات میدانی حاکی از کمرنگ شدن بازار خرید و فروش وام مسکن است.

براساس این گزارش؛ در چند سال قبل بازار خرید و فروش وام مسکن به گونه ای داغ شده بود که رئیس اتحادیه املاک خرید و فروش وام مسکن را توسط مشاوران املاک غیرقانونی اعلام کرد.

براساس این گزارش؛ افزایش کلاهبرداری در بخش خرید و فروش مسکن، سبب رونق بازار اوراق مسکن شده است.

بسیاری از مشاوران املاک با بیان اینکه سود اوراق مسکن بسیار بیشتر از وام مسکن است، گفت: متاسفانه به سبب کلاهبرداری و با وجود تنظیم وکالت بیشتر مردم و خریداران مسکن، به بحث اوراق مسکن می روند.

براساس این گزارش؛ در حال حاضر بازار خرید و فروش مسکن بسیار رکود یافته، به طوریکه بسیاری از مشاوران املاک روزانه یک فروش و یا خرید را انجام نمی دهند.

افزایش قیمت مسکن در چند ماه قبل،‌ سبب بالارفتن قیمت وام و همچنین اوراق مسکن شده است، به گونه ای که وام ۲۰ میلیون تومانی بین ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا سه میلیون تومان شده است.

یکی از مشاوران املاک، در خصوص بازار مسکن گفته است؛ نه تنها بازار خرید و فروش مسکن راکد شده، بلکه رهن و ا جاره که در حال حاضر فصل آن به شمار می رود، از رونق افتاده است.

این مشاور املاک در ادامه تصریح کرد: بازار خرید و فروش مسکن از اواخر فصل زمستان آغاز و تا اواسط آن ادامه می یابد، اما متاسفانه امسال برخلاف سال های قبل هیچ خرید و فروش مسکنی صورت نگرفته است.

براساس این گزارش؛ با تعلق گرفتن وام مسکن به واحدهای مسکونی تا ۱۵ سال، حتی بازارفروش واحدهای مسکونی غیر نوساز را رونق نداد.

حال امیدوار هستیم با ایجاد راهکارهای تازه و آغاز قانون مالیات بر خانه های خالی این بازار رونق بگیرد.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.