خانه “جلال” و “سیمین” مرکزی برای گردهمایی هنرمندان

۱فروردین ۱۳،

اعضای شورای شهر تهران خواستار حفظ خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد به عنوان مرکز و پاتوقی برای هنرمندان شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ اعضای شورای شهر تهران در حاشیه جلسه صبح روز (۲ فروردین) در شورای شهر در نامه‌ای به شهردار تهران،‌خواستار حفظ خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد و تبدیل آن به مرکز و پاتوق هنرمندان و فرهنگ دوستان شدند.  
پس از آن دهمین نمایشگاه کتاب حوزه مطالعات اسلامی در بیروت توسط سفیر جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.    
از دیگر وقایع این ماه می‌توان به گرامیداشت روز جهانی کتاب کودک در ۱۱ فروردین ماه و موفقیت ایرانی‌ها در نمایشگاه جهانی کتاب‌های کودکان و نوجوانان بولونیا اشاره کرد.    
در ادامه ابلاغ انتشار یافتن ۱۰۰ رمان و نمایشنامه به عنوان برنامه کاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در ۱۴ فروردین و ابطال آیین‌نامه داخلی کتابخانه ملی از سوی ایران عدالت اداری توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.   
  گفتنی است که برگزاری مراسم روز جهانی کتاب کودک در  انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و ارائه لایحه پیوستن ایران به کپی رایت به دولت از وقایع دیگر اولین ماه سال قبل به حساب می‌آید.    
لازم به ذکر است که زمان و مکان نمایشگاه تهران نیز در فروردین ماه مشخص شد.    
خاطرنشان می‌شود که جشن روز جهانی کودک و پیوند فرهنگی بین شمس و عطار و راه‌اندازی جستجوگر واژه‌های مصوب فرهنگستان از دیگر خبرها و رسانه‌ها به شمار می رود.    
پس از آن اعلام شعار بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران در بیست و یک فروردین همراه با مراسم گرامیداشت روز عطار نیشابوری در ایران و بعضی کشورها توجه رسانه‌ها را به خود منعطف کرد.    
انتشار فراخوان جایزه ادبی پروین اعتصامی در تیرماه و ملاقات رئیس نمایشگاه کتاب تهران با رئیس کل گمرک ایران دیگر خبرهای رسانه‌ها را به خود اختصاص دادند.    
 در پایان آغاز فعالیت جشنواره کتاب کودک و نوجوان با دبیری جواد محقق صورت گرفت و نامه‌ای به مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی دربارهٔ کاغذ ارسال شد./ص

 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.