خانه پدری همچنان در فهرست نمایش جشنواره ونیز است

به گزارش خبرنگار مهر، هالیوود ریپوتراز قول سجادپور نوشته است که به دلیل اقدام متقابل با تحریم های غیر انسانی اتحادیه اروپا عیله ایران امکان بایکوت جشنواره فیلم ونیز در سال جاری وجود دارد.

این گزارش نوشته حتی اگر عیاری هم در ونیز حاضر نشود امکان نمایش فیلم وی به عنوان تنها فیلم ایرانی جشنواره فیلم ونیز وجود خواهد داشت.

این گزارش به عدم واکنش ایرانی نسبت به دیگر جشنواره‌های اروپایی چون برلین و کن و حضور کارگردانان ایرانی در بخش مسابقه و یا هیات داوران آن اشاره می کند.

این سایت خط اصلی فیلم خانه پدری را مبارزه زنان ایرانی در مقابل جامعه مردسالار ایرانی عنوان کرده است. این گزارش همچنین می نویسد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران از عیاری خواسته بود تا قسمت هایی از فیلم را حدف کند اما عیاری در نهایت  به این خواسته تن نداده بود.

در انتها نیز آورده که شده که مسوولان جشنواره تاکنون دراین باره به شکل رسمی اظهار نظر نکرده اند اما خانه پدری همچنان در فهرست نمایش آثار جشنواره فیلم ونیز حاضر است.

این در حالی است که رئیس اداره سینمایی ناجا همچنین با اشاره به ارائه فیلم “خانه پدری” به جشنواره فیلم ونیز از سوی کیانوش عیاری اظهار کرده بود: ایشان بدون هماهنگی نیروی انتظامی به عنوان شریک ۵۰ درصدی فیلم این اقدام را انجام داده‌ و فیلم را در بخش جانبی ارائه کرده‌اند. متأسفانه نه وزارت ارشاد از این موضوع خبر داشته و نه ما و عیاری باید پاسخگو باشد.

عیاری نیز امروز در گفتگویی اعلام کرده است که با وجود داشتن دعوتنامه به جشنواره ونیز نرفته و حتی اگر جایزه نیز به وی تعلق گیرد نخواهم رفت.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.