خاورمیانه محور اصلی سیاست خارجی دموکرات‌ها

۲۰ آبان ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: باراک اوباما از حزب دموکرات‌ها بوده و از روش های نرم در حل مسائل بهره برده و منطقه خاورمیانه را در محور امور خود قرار خواهد داد.

حسین کنعانی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتخاب اوباما برای بار دوم به عنوان ریاست جمهوری  آمریکا، گفت:‌ اوباما با پیروزی در انتخابات باید وعده‌هایی را که  به مردم آمریکا داده را عملی سازد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اول اوباما رسیدگی به بحران داخلی آمریکا و پاسخ‌گویی به مردم آمریکاست، ادامه داد: کنگره آمریکا در اختیار جمهوری‌خواهان قرار داشته و این امر اوباما را در تحقق وعده‌هایش با مشکلات متعددی روبه‌رو خواهد کرد.

کنعانی‌مقدم با اشاره به مشکلات آمریکا افزود: آمریکا هم اکنون در رقابت اقتصادی با چین و رقابت سیاسی با روسیه به سر می‌برد و اگر در حل بحران اقتصادی خود ناتوان باشد توانایی مقابله با مسائل سیاسی دیگر را نیز نخواهد داشت.

وی با اشاره به مسئله هسته‌ای ایران و افزایش فشارِ تحریم علیه این کشور، تصریح کرد: تحریم‌های اقتصادی علیه ایران تاثیر منفی بر اقتصاد آمریکا گذاشته است و سبب شده ایران تبدیل به فرصتی برای چین و روسیه شود که این امر برای سیاست‌مداران و مقامات آمریکایی خوشایند نیست.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان یادآور شد: باراک اوباما از حزب دموکرات‌ها بوده و از روش های نرم در حل مسائل بهره  برده و منطقه خاورمیانه را در محور امور خود قرار خواهد داد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.