خاک آمریکا در برد موشکی کره شمالی قرار دارد

کره شمالی اعلام کرد

جهان > آسیا
در پی افزایش تنش در شبه جزیره کره ، کره شمالی اعلام کرده موشک‌های استراتژیکش می‌توانند خاک آمریکا را هدف قرار دهند.

به گزارش تلگراف، این خبر دو روز پس از پیمان جدید موشکی کره جنوبی با آمریکا برای افزایش برد موشکی این کشور تا ۸۰۰ کیلومتر منتشر شده‌است.

افزایش برد موشکی کره جنوبی به معنی توانایی هدف گیری خاک کره شمالی است؛ حرکتی که با واکنش وزیر خارجه چین همراه بود.

روز دوشنبه وزیر خارجه چین در یک کنفرانس خبری گفت کشورش به هیچ وجه خواهان “افزایش رویارویی نظامی” در منطقه نیست و اختلافات باید از طریق مذاکره حل شوند.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، سخنگوی کمسیسیون دفاع ملی این کشور اعلام کرده که ارتش کره شمالی آماده مقابله با هر دشمنی به شکل “هسته‌ای در مقابل هسته‌ای، موشک در مقابل موشک” است.

وی می‌افزاید: “ما اعلام می‌کنیم که ارتش انقلابی کره شمالی به همراه توان موشکی می‌توانند نه تنها کره جنوبی، بلکه نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره، ژاپن، گوام و حتی خاک ایالات متحده را هدف قرار دهد.”

گفتنی‌است در ماه آوریل پیونگیانگ موشک جدیدی را آزمایش کرد که به گفته مقامات این کشور برای ارسال ماهواره به مدار زمین طراحی شده بود. سازمان ملل در واکنش به این خبر اعلام کرد این آزمایش مراحل ساخت یک موشک بالستیک بوده که البته با شکست روبرو شده‌است.[شکست آزمایش موشکی کره شمالی]

ماهواره‌های جاسوسی غرب در پی این آزمایش، موشک دوربردی را شناسایی کردند که نسبت به موشک تایپودوگ دو، ۷٫۵ متر بلند‌تر است و موتور آن نیروی بیشتری تولید می‌کند. تحلیل‌گران امنیتی غرب در مصاحبه با یک روزنامه کره جنوبی اعلام کردند این موشک توانایی حمل کلاهک تا نزدیک به ۱۰ هزار کیلومتر را دارد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.