خبرنگار تلویزیون دنیا در سوریه کشته شد

یکی از خبرنگاران شبکه تلویزیونی دنیا که در حال ارائه‌ گزارشی دربارهٔ‌ درگیری‌ها در شهر حلب در شمال سوریه بود، به ضرب گلوله تروریست‌ها از پا درآمده است.

به گزارش هنرآنلاین،  شبکه تلویزیونی دنیا روز جمعه (۱۵ دی) در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد خبرهای دربارهٔ “مرگ یکی از همکاران‌مان به نام سهیل محمود علی بر اثر تیراندازی تروریست‌ها” دریافت کرده‌ است.

شبکه تلویزیونی دنیا توضیح بیش‌تری دربارهٔ این اتفاق ارائه نکرد.

تعدادی از کارکنان رسانه‌ها در ناآرامی‌های سوریه و هنگامی که در حال ارائه گزارش دربارهٔ درگیری‌ها بودند کشته شده‌اند و شماری نیز بر اثر تیراندازی‌های هدفمند جان خود را از دست داده‌‍‌اند.

***

طبق اعلام سازمان دیده‌بان رسانه‌یی موسوم به «خبرنگاران بدون مرز» از اواسط مارس ۲۰۱۱ و همزمان با آغاز ناآرامی‌ها در سوریه دست‌کم ۱۷ خبرنگار حرفه‌یی سوری و خارجی و ۴۴ شهروند، خبرنگار کشته شده‌اند.

شورشیانی که با دولت سوریه می‌جنگند اواخر سپتامبر با حمله به کارکنان پرس تی‌وی، مایا ناصر، خبرنگار این شبکه خبری انگلیسی زبان در دمشق را به شهادت رساندند. ناصر که به صورت زنده در حال ارائه گزارش از اوضاع دمشق بود هدف گلوله یک تک‌تیرانداز قرار گرفت.

حسین مرتضی، مدیر دفتر پرس تی‌وی و العالم در دمشق نیز در این حمله مجروح شد. ناصر و مرتضی وقتی در حال پوشش دو انفجار و درگیری‌های پس از آن بودند هدف حمله شورشیان قرار گرفتند.

خبرنگاران و کارکنان رسانه‌هایی که به فعالیت خود در سوریه ادامه دادند به طور مداوم با تهدید به قتل و آدم‌ربایی مواجه می باشند.

کشور سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ میلادی صحنه خشونت و ناآرامی است. بسیاری از مردم از جمله تعداد بسیاری از نیروهای نظامی و امنیتی سوریه در جریان این خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند. 

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.