خجسته:نظارت مجلس نباید دچار روزمرگی شود

خبرگزاری آریا – رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نهم، با بیان اینکه نمایندگان باید با نظارت درست مانع تضعیف حق مردم شوند و اجازه ندهد لابی، ارتباط و فشارهای سیاسی حق مردم را ضایع کند، گفت: نظارت مجلس نباید دچار روزمرگی شود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، امیر خجسته نظارت پویا و کارآمد را مهمترین وظیفه مجلس خواند و گفت: دیوارلابی‌گری با هدف تاثیر گذاری روی وظیفه نظارتی نمایندگان باید فرو بریزد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای اعمال یک نظارت درست به کار کارشناسی دقیق نیاز است، افزود: اگر کارشناسانی دقیق و خبره داشته باشیم که اطلاعاتی به روز و دقیق در اختیار نمایندگان قرار دهند، وکلای ملت نیز با اطلاعاتی دقیق نظارتی موشکافانه خواهند داشت.
وی، ادامه داد: نماینده مجلس زمانی می‌توانند نظارتی کامل و عالی داشته باشند که در جریان همه موضوعات کشور باشند؛ نظارت بدون اطلاع  نوعی انجام وظیفه از سرعادت است که برای کشور نفعی نخواهد داشت.
این نماینده اصولگرای مجلس نهم، ادامه داد: نظارت مجلس نباید دچار روزمرگی  شود، نمایندگی مردم در قوه قانونگذاری تنها نباید به تصویب قانون ختم شود بلکه اهمیت دارد که با نظارتی کارآمد نسبت به اجرای درست آن همت گمارده شود.
 این نماینده مردم در مجلس، تصریح کرد: نمایندگان مجلس در کنار خبرگان و متخصصان نهاد قانونگذاری باید به طور دقیق کار کنند و با اطلاعات به روز و کامل روی همه برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشند.
خجسته با بیان اینکه نمایندگان قسم خورده‌اند که از حقوق ملت دفاع کنند، توضیح داد: نمایندگان باید با نظارت درست مانع تضعیف حق مردم شوند و اجازه ندهد لابی، ارتباط و فشارهای سیاسی حق مردم را ضایع کند.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان نباید تحت تاثیر فشارهای سیاسی یا ارتباطات و لابی قرار گیرند، توضیح داد: اگر این  سیاست را داشته باشیم، اتفاقی مثل  تخلف مالی بزرگ ۳ هزار میلیاردی رخ نمی دهد.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم، با تاکید بر اینکه نظارت‌ها نباید تحت تاثیر فشارهای سیاسی قرار بگیرد، تصریح کرد: هر چه نظارت مجلس قوی تر باشد میزان تخلفات کمتر می شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.