خداحافظی هاشمیان با مستطیل سبز

جام جم آنلاین: مهاجم سابق شماره ۹ ایران که نقش مهمی در صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان داشت، در روز تولدش برای همیشه از بازی در مستطیل سبز خداحافظی کرد.

وحید هاشمیان فوتبال خود را در باشگاه فتح آغاز کرد و سپس به پاس تهران پیوست. بعد از پاس به بوندس‌لیگای آلمان رفت و به‌ترتیب در تیم‌های هامبورگ، بوخوم، بایرن ‌مونیخ و هانوفر بازی کرد و بعد از آن بار دیگر به بوخوم بازگشت.

وی در پایان فصل ۱۰-۲۰۰۹ از تیم بوخوم جدا شد و به ایران برگشت و یک فصل و نیم برای پرسپولیس بازی کرد.

مهاجم سابق شماره ۹ کشورمان در ترکیب تیم ملی ایران نیز بازی‌های درخشانی ارائه کرد و با گل‌های او به قطر و ژاپن راه صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی ۲۰۰۶ هموارتر شد.

وحید در ۵۰ بازی ملی ۱۵ گل به ثمر رسانده است. (چهار گل به قزاقستان، دو گل به قطر، دو گل به‌ ژاپن، یک گل به عمان، توگو، کاستاریکا، بوسنی و هرزگوین، کره‌جنوبی و جامائیکا)

پس از رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی هاشمیان از بازی‌های ملی خداحافظی کرد و گفت که ترجیح می‌دهد فضا را برای جوان‌ترها باز کند.

وحید هاشمیان که در دوران بازی همواره در زمره بازیکنان اخلاق‌مدار فوتبال کشورمان بود و از سوی فدراسیون فوتبال عنوان بازیکن اخلاق فصل ۹۰-۸۹ را نیز از آن خود کرد، بهترین گلزن در میان لژیونرهای ایرانی بوندس‌لیگا بوده و ۳۸ گل در این رقابت‌ها به‌ثمر رسانده است.

هاشمیان چندی پیش مدرک مربیگری درجه A یوفا را نیز با شرکت در کلاس‌های مخصوص دریافت کرد و این امیدواری وجود دارد بزودی شاهد فعالیت این ستاره باتجربه فوتبال کشورمان در عرصه‌ مربیگری باشیم؛ چراکه اعتقاد بر این است تجربیات حضور چندین ساله وی در فوتبال ملی و باشگاهی کشور و همچنین ۱۱ سال بازی در بوندس‌لیگای آلمان که از برترین لیگ‌های فوتبال جهان به‌شمار می‌رود، می‌تواند کمک شایانی به پیشرفت فوتبال ایران کند.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.