خداحافظی زنی که رکورد علی دایی را شکسته بود! +عکس



به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا : فوتبالیست زن آمریکایی که عنوان‌دار بهترین گلزن ملی در جهان می باشد از فوتبال خداحافظی کرد.

مری ابیگیل وامباک(Mary Abigail Abby Wambach) کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان آمریکا که از حدود یک ماه پیش صحبت هایی مبنی بر خداحافظی اش از فوتبال شنیده می‌شد ۱۶ دسامبر آخرین بازی خود را انجام داده است و به طور رسمی از فوتبال خداحافظی کرده است.

خداحافظی زنی که رکورد علی دایی را شکسته بود! +عکس

وامباک که متولد ۱۹۸۰ در شهر روچستر نیویورک آمریکا می باشد اولین بازی ملی خود را برای تیم ملی آمریکا در سال ۲۰۰۱ انجام داد. او در ۱۵ سال حضورش در تیم ملی این کشور ۲۵۵ بازی انجام داد و ۱۸۴ گل نیز به ثمر رسانده است. او علاوه بر این که بهترین گلزن فوتبال ملی زنان می باشد با این میزان گل زده بهترین گلزن فوتبال در بخش مردان و زنان است. بهترین گلزن ملی مردان جهان، علی دایی با ۱۰۹ گل ملی است.

او همراه با تیم ملی آمریکا در جام‌های جهانی ۲۰۰۳، ۲۰۰۷، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۴ شرکت کرده است اما تنها در آخرین دوره حضورش با تیم ملی آمریکا اولین قهرمانی‌اش در جهان را جشن گرفت. او در جام جهانی ۲۵ بازی انجام داد و ۱۴ گل هم به ثمر رساند.

وامباک در المپیک ‌های ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۱۲ لندن نیز حاضر بود و موفق شد در هر دو المپیک به مدال طلا برسد. او المپیک ۲۰۰۸ پکن را به خاطر شکستگی پا از دست داد.

کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان آمریکا در سال ۲۰۱۲ موفق شد به عنوان بهترین بازیکن زن جهان برسد و بعد از ۱۰ سال اولین زن فوتبالیست آمریکایی شد که به این عنوان می‌رسید. او به انتخاب مجله تایم(TIME) در می ۲۰۲۴ یکی از ۱۰۰ چهره تاثیرگذار جهان لقب گرفت.



نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.