خداحافظی عینک‌ گوگل با تصاویر مستهجن

۱۳خردادماه،

به دنبال فشار شدید افکار عمومی، گوگل مجبور شد امکان استفاده از برنامه‌ها و نرم افزارهای هرزه‌نگارای روی عینک دیجیتال خود را متوقف کند.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از سی ان ان نوشت: در حالی که هفته قبل خبرهای در مورد طراحی اولین برنامه همراه برای عینک گوگل انتشار یافته بود و این مساله نگرانی های فراوانی را در مورد نقض حریم شخصی کاربران و تبدیل این عینک به ابزار سوءاستفاده اخلاقی به وجود آورده بود گوگل چند ساعت قبل رسماً اعلام کرد که جلوی نصب برنامه های دارای محتوای هرزه نگارانه را بر روی عینک گوگل خواهد گرفت.

عینک گوگل که دارای امکاناتی برای دسترسی به اینترنت، استفاده از تلفن همراه و ملاحظه عکس و ویدیو و اطلاعات بیشتر در مورد محیط اطراف است، با واکنش های متفاوت و گاه متضادی مواجه شده است.

این شرکت همچنین به برنامه نویسان مختلف امکان داده تا برای عینک یاد شده برنامه هایی طراحی کنند. حال گوگل بخشی در مورد سیاست گذاری استفاده از عینک مذکور اضافه کرده که بر اساس آن اشخاصی که برنامه های دارای محتوای هرزه نگارانه برای عینک گوگل طراحی کنند، مجازات خواهند شد.

این تحول در حالی رخ می دهد که بیش از ده هزار نفر از صفحه برنامه مستهجن طراحی شده بازدید کرده و تعدادی از آنها آن را بارگذاری کرده اند.

شرکت سازنده برنامه مستهجن یاد شده می گوید از قواعد تازه گوگل پیروی کرده و قصد دارد برنامه تازهی طراحی کند که فاقد محتوای جنجالی باشد.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.