خدایی: حضور درالمپیک حاصل یک برنامه ریزی و کار چهار ساله است

‘مجید خدایی’ روزجمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشتی گیران المپیکی باید به خوبی درحال وهوای این میدان بزرگ قرارگیرند تابتوانند بازده خوبی داشته باشند.تمامی کشورهای مدعی کشتی دنیا تمام تلاش چهارساله خود را معطوف المپیک کرده و رقابتهای جهانی و قاره ای را پیش زمینه ای برای کسب نتیجه در این بازیها قلمداد می کنند.

نفرپنجم المپیک آتن تصریح کرد: مطمئنا تمامی کشتی گیران المپیکی تمرینات جسمانی سنگین و مختلفی را تا زمان اعزام پشت سر می گذارند، اما در نهایت کشتی گیری موفق است که روحیه ای المپیکی داشته و از نظر روحی و روانی مهیای حضور در این میدان باشد.

سرمربی سابق تیم کشتی آزاد جوانان کشورمان افزود: قصد تخریب روحی و ایجاد استرس در بین اردونشینان تیم ملی را ندارم، اما فضای حاکم بر رقابتهای المپیک آنچنان سنگین و متفاوت است که امکان دارد آماده ترین کشتی گیران را نیز تحت تاثیر قرار دهد. به واقع هضم این فضا برای ملی پوشان بسیار سخت است و کادر فنی باید از هم اکنون برای این موضوع تمهیدات لازم را به کار گیرند.

ملی پوش اسبق وزن ۸۴کیلوگرم کشتی آزاد ایران ادامه داد: هم اکنون با تقسیم سهمیه های المپیک بین مدعیان کشتی آزاد، کشتی گیران ما نیز تا حدی حریفان خود را شناخته اند و باید بیش از پیش روی آنالیز دقیق آنان کار کنند. حریفان اصلی ایران هم آنالیز خود را آغاز کرده و مشغول برنامه ریزی برای مهار توانایی های ملی پوشان ما هستند.

خدایی خاطرنشان کرد: از امروز تا زمان اعزام کاروان کشتی ایران به المپیک، می توان هفته ای یک حریف را دراوزان مختلف مورد ارزیابی دقیق قرار داد و تمام نقاط ضعف و قوتش را به طور عملی برای کشتی گیران تشریح کرد.از سوی دیگر نباید تمام توجه خودمان را روی یک حریف معطوف کنیم، چراکه تمامی کشتی گیران اعزامی به المپیک باید به عنوان حریفان اصلی شمرده شوند.

این آزادکار خراسانی درخاتمه گفت: چیزی به نام قرعه آسان در المپیک وجود ندارد و ملی پوشان ما نباید در طول برنامه های اصلی خود در انتظار شانس و اقبال و قرعه مناسب باشند.

مجید خدایی به عنوان نماینده وزن ۸۴ کیلوگرم کشتی آزاد ایران در المپیک ۲۰۰۴ آتن به میدان رفت و در حالی که راهی مرحله یک چهارم نهایی شده بود، در یک دیدار حساس و نزدیک، مغلوب ‘کایل ساندرسون’ آمریکایی شد و در نهایت به مقام پنجمی بسنده کرد.

۹۱۶۲/۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۱۸۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.