خدمات اجتماعی وقف در رسانه ها مطرح شود

۱۸م دیماه ،

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در چهارمین همایش وقف و رسانه؛

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: خدمات اجتماعی وقف و کارکردهای اقتصادی و سیاسی و نیز خدمات روحی و روانی آن باید در رسانه ها مطرح شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، حجت الاسلام و المسلمین محمدی صبح امروز در چهارمین همایش وقف و رسانه در تالار وحدت در سخنانی گفت: رسانه ها به عنوان یکی از جامع ترین ارکان برای تبلیغ وقف در کشور می باشند چراکه متأسفانه در حال حاضر خدمات وقف آنچنان مورد تبلیغ قرار نمی گیرد.

وی ادامه داد: انتظار ما از اصحاب رسانه این است که با توجه به ظرفیت هایی که در اختیار دارند اصل وقف را به صورت آگاهانه، عالمانه و هنرمندانه تبیین و تبلیغ کنند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به جایگاه وقف یادآور شد: یکی از پایگاه های مهم تبلیغ اسلام موقوفات، مساجد، حسینیه ها و مرکز تبلیغ دین استن و مطرح کردن اینکه موقوفات قبل در حال حاضر جاری است و مردم از آن بهره می برند وظیفه رسانه هاست.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یادآور شد: براساس نظر سنجی های صورت گرفته ۵ درصد از اشخاص جامعه از وقف و آثار آن بی اطلاع می باشند که رسانه ها در این بین باید در جهت ترویج و اطلاع رسانی آن در جامع کوشا باشند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه ها یمی از جامع ترین ارکان برای تبلیغ وقف به شمار می روند بنابراین مطرح کردن وقف خانوادگی و جمعی از سوی رسانه ها لازم و ضروری بوده و باید به موضوع بهره وری و بهره برداری صحیح از موقوفات بپردازند.

حجت الاسلام محمدی در ادامه خواستار تشکیل دبیرخانه ای دائمی برای همایش رسانه وقف شد./ز


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.