خروج هزار و سیصد هکتار اراضی بیت المال از تصرف زمین خواران – اخبار اجتماعی

معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ویژه زمین خواری اعلام کرد: در شش ماهه ابتدای سال جاری به بیش از هزار و پانصد پرونده مهم زمین خواری رسیدگی شده است.

مرتضی سرپرست دادسرای زمین خواری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: بیشتر پرونده های تشکیل شده منتهی به صدور حکم نهایی شده و برخی از این احکام قطعیت یافته و پانزده نفر از زمین خواران روانه زندان شده اند.
وی افزود: زمین های واقع در بستر و حریم رودخانه ها و اراضی زراعی که غیرقانونی تغییر کار داده شده اندو نیز اراضی منابع طبیعی از ید متصرفان خارج شده و در راستای رفع تصرف از این املاک دیوارکشی ها، ویلاها و ساختمان های زمین خواران تخریب و قلع و قمع شده است.
نورک تصریح کرد: حداکثر مجازات زمین خواران در قانون مجازات اسلامی یک سال تعیین شده که با تغییر قانون مجازات اسلامی و تصویب هر چه سریعتر آن، پیش بینی می شود مجازات سنگین تری برای مجرمین یقه سفید جامعه در نظر گرفته شود.
معاون دادستان تهران با تأکید بر لزوم پیشگیری از وقوع چنین بزهی گفت: مناطق شمال غرب تهران یعنی منطقه کن و مناطقی از شرق تهران واقع در خجیر و سرخه حصار و دامنه جنوبی البرز و مناطق حریم شهر تهران دغدغه حال حاضر دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم زمین خواری است.
همچنین شهرستان های دماوند و شمیرانات نیز مورد سوء استفاده زمین خواران قرار گرفته و اقدامات قضایی و پیشگیرانه در راستای مقابله با زمین خواران آن منطقه صورت گرفته است./ف


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.