خریدهای وزارت نفت الکترونیکی می‌شود

رئیس مرکز شماره‎‌گذاری کالا و خدمات ایران گفت: با راه‌اندازی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، خریدهای دولتی الکترونیکی شده، این در حالی است که وزارت نفت نیز به زودی سامانه تدارکات الکترونیکی نفت را راه‌اندازی می‌کند.
احمد غلامزاده در گفتگو با مهر با اشاره به راه‌اندازی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برای انجام خریدهای دولتی به صورت الکترونیکی گفت: قرار بر این است که وزارت نفت نیز خریدهای خود را به صورت الکترونیکی انجام دهد که بر این اساس، به زودی سامانه تدارکات الکترونیکی نفت راه‌اندازی خواهد شد.
رئیس مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران افزود: رونق تجارت و کسب و کار الکترونیکی از جمله وظایف دولت است که باید زیرساختهای لازم را در این زمینه فراهم آورد، این در شرایطی است که هم اکنون دولت با مجموعه اقداماتی که در زمینه تسهیل شرایط برای کسب و کار الکترونیکی مهیا کرده است، توانسته بخش عمده‌ای از زیرساختها را فراهم کند.
وی با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساختها از سوی دولت برای توسعه کسب و کار الکترونیکی تصریح کرد: انجام خریدهای دولتی به صورت الکترونیکی خود نشانگر این است که دولت در راه توسعه تجارت الکترونیکی گام برداشته است؛ در این راستا نکته حائز اهمیت آن است که ۷۰ درصد اقتصاد در اختیار دولت است و رونق سامانه تدارکات الکترونیکی می‌تواند به بهبود فضا برای کسب و کار الکترونیکی کمک کند.
به گفته غلامزاده، چنانچه وزارت نفت نیز به جرگه خریداران الکترونیکی کالا بپیوندد، می‌تواند فضای جدیدی را در کشور شکل دهد.
وی اظهار داشت: انجام پروژه‌هایی همچون شماره‌گذاری کالا و خدمات (ایران‌کد)، کاتالوگ الکترونیکی و پروژه‌هایی از این دست، اقدامات موثری است اما نیاز به فرهنگ سازی عمومی در این زمینه دارد.
غلامزاده با اشاره به اینکه قرار است برخی از این پروژه‌ها به کشورهای عضو اکو معرفی شود، گفت: شناسنامه‌دار کردن کالا و خدمات از جمله مواردی است که با توجه به حجم عظیمی که تجارت میان کشورهای عضو اکو دارد، می‌تواند حائز اهمیت قرار گیرد و به عنوان یک پروژه مشترک میان کشورهای عضو اکو پیاده‌سازی شود.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.