خریدوفروش مسکن مهر سنددار بلامانع است/ آغاز ثبت‌نام جدید پرند از ۱۵شهریور

مدیرعامل شهر جدید پرند با بیان اینکه خرید و فروش واحدهای مسکونی مهر دارای سند بلامانع است، گفت: متقاضیانی که از مسکن مهر پرند انصراف داده‌اند نمی‌توانند در مسکن ویژه تهران ثبت‌نام کنند.

 سعید صابونی افزود: خرید و فروش واحدهای مسکونی مهر تا قبل از اینکه سند‌دار شوند غیر قانونی است اما زمانی که این واحدهای مسکونی سند‌دار شوند از نظر ما بلامانع است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از ۱۲ هزار واحد مسکونی افتتاح شده در پرند ۴۸۰ واحد مسکونی دارای سند هستند و دلیل کندی کار بالا بودن حجم کار در پرند است.

وی اضافه کرد: علیرغم مستقر شدن ۱۲ نفر در دفتر اسناد رباط کریم توانستیم ۱۲ هزار صورت مجلس تفکیکی اخذ کنیم اما راهگشای تسریع در سند‌دار کردن واحدهای مسکونی مهر این است که تمام ادارات مرتبط برای سند‌دار کردن واحدها در پرند مستقر شوند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه متقاضیانی که در مسکن مهر پرند ثبت‌نام کرده‌اند آیا می‌‌توانند با انصراف خود در مسکن ویژه مهر تهران ثبت‌نام کنند گفت: متقاضیانی که از مسکن مهر پرند انصراف داده‌اند به هیچ عنوان نمی‌توانند در مسکن مهر تهران ثبت‌نام کنند.

* عقب‌افتادگی ۳ تا ۴ هزار واحدی کیسون از برنامه

مدیرعامل شهر جدید پرند در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه دلیل عقب‌افتادگی کیسون از افتتاح واحدهای مسکونی مهر در پرند چیست، اظهار داشت: مساله کیسون مشکل در تأسیسات زیربنایی بود و در تفاهم‌نامه‌ای که بین وزرای نیرو و شهرداری به امضا رسید قرار شد که آب و فاضلاب و برق واحدهای مسکونی ساخته شده توسط کیسون توسط همین شرکت انجام شود.

وی ادامه داد: همین موضوع باعث وقفه در کار شد اما اگر متقاضیان مسکن مهر ثبت‌نام کرده در کیسون ۲۰ درصد آورده خود را پرداخت کنند واحدهای مسکونی کیسون تا خرداد ماه سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی افزود: کیسون ۱۶ هزار واحد مسکونی در پرند احداث می‌کند که ۳ یا ۴ هزار واحد مسکونی از برنامه عقب است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است پرند پایتخت اداری شود گفت: پرند یکی از گزینه‌هایی است که برای پایتخت اداری مطرح شده است و به دلیل پتانسیل‌ هایی که شهر دارد به نظر می‌رسد ایجاد پایتخت اداری در پرند مناسب باشد.

* ثبت‌نام جدید مسکن مهر در پرند از ۱۵ شهریور

مدیرعامل شهر جدید پرند گفت: از ۱۵ شهریور ماه سال جاری ثبت‌نام جدید مسکن مهر در این شهر آغاز می‌شود.

وی افزود: اگر آورده‌ها تأمین شود ما می‌توانیم پرونده ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را تا پایان امسال ببندیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بطور متوسط میانگین آورده متقاضیان مسکن مهر پرند چقدر است گفت: آورده متقاضیان نیم درصد از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ۵ میلیون تومان و مابقی ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان است البته آورده متقاضیان پروژه‌های کیسون به دلیل استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب ۲۰ میلیون تومان است.

* متقاضیانی که اعتراض دارند از تعاونی‌ مسکن‌ها به دادگاه شکایت کنند

صابونی در پاسخ به این سؤال که تکلیف متقاضیانی که تعاونی‌های مسکن برخلاف قرارداد تنظیم شده آورده بیشتری را از متقاضیان طلب می‌کنند چیست گفت: خود متقاضی باید بر اساس قراردادی که با تعاونی مسکن امضا کرده است آورده را به تعاونی پرداخت کند بنابراین متقاضی، خود باید جلوی سوء استفاده تعاونی‌ها را بگیرد.

وی افزود: هر تعاونی مسکنی که آورده بیشتری را از متقاضی طلب کند خلاف کرده است بنابراین متقاضی می‌‌تواند با مراجعه به دادگاه از این تعاونی مسکن شکایت کند.

به گفته وی شرکت عمران شهرهای جدید پرند نمی‌تواند وارد این موضوع شود.

وی تأکید کرد: تخلفاتی طی چند هفته گذشته از سوی کارگزاری صورت گرفت و ۴ نفر اخراج شدند.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۶ هزار واحد مسکونی از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در حال احداث در پرند توسط تعاونی‌ها در حال احداث است.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. تکاور:

    سلام.ببخشید من توی مسکن مهر پرند ثبت نام کرده ام.حال می خواهم آنجا را انصراف بدهمو پردیس ثبت نام کنم.مشکلی برای من پیش نمی آید؟؟؟
    یه عده می گویند که تا ۲ سال بعد می توانم ثبت نام کنم آیا درست است؟؟؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.