خرید تجمیعی و توزیع تجهیزات دسترسی DSLAM توسط مخابرات

۳۰اردیبهشت،

 

خرید تجمیعی و توزیع تجهیزات دسترسی DSLAM به استان‌ها برای چهار فاز طراحی و تدارک دیده شده که تاکنون سه فاز آن عملیاتی شده است.
 
 
قضاتی – مشاور مدیر عامل و مدیر پروژه‌های تجهیزات شرکت مخابرات ایران – با بیان این مطلب افزوده است: خرید و توزیع تجهیزات DSLAM به منظور ایجاد بستر برای عرضه‌ی سرویس‌های ADSL، G، VDSL به میزان ۲۰۰ هزار پورت برای ۱۰ استان کشور مراحل پایانی خود را طی می‌کند.
 
براساس اطلاعات نشریه ارتباطات، وی با اشاره به تنفیذ اختیار از سوی هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در زمینه‌ی سیاست‌گذاری خرید و توزیع تجهیزات و DSLAM به مرکز توسعه‌ی فن‌آوری افزوده است: فرآیند خرید و انتقال تجهیزات به استان‌ها برای چهار فاز طراحی براساس قرار‌داد، تجهیز می‌شوند.
 
به گزارش ایسنا تجهیزات فوق در مراکز ارائه دهنده سرویس DSL نصب و امکان ارائه خدمات مبتنی بر DSL را فراهم می‌کند. DSLAM اتصالات مربوط به تعدادی از مشترکین را گرفته و آنها را به یک اتصال با ظرفیت بالا برای ارسال بر روی اینترنت تبدیل میکند.
 
دستگاه‌های DSLAM دارای انعطاف لازم در خصوص استفاده از خطوط DSL متفاوت، پروتکل‌های متفاوت و مدولاسیون متفاوت می باشند و در بعضی از مدلهای فوق امکان انجام عملیات خاصی نظیر اختصاص پویای آدرسهای IP به مشترکین، نیز وجود دارد.
 
یکی از تفاوتهای مهم بین ADSL و مودمهای کابلی، نحوه برخورد و رفتار DSLAM است. کاربران مودم‌های کابلی از یک شبکه بسته بصورت اشتراکی استفاده میکنند. در چنین مواردیکه همزمان با افزایش تعداد کاربران، کارایی آنها تنزل پیدا خواهد کرد.
 
ADSL برای هر یک از کاربران یک ارتباط اختصاصی ایجاد و آن را به DSLAM متصل می‌کند. بدین ترتیب همزمان با افزایش کاربران، کارایی مربوطه تنزل پیدا نخواهد کرد. وضعیت فوق تا زمانیکه کاربران از تمام ظرفیت موجود خط ارتباطی با اینترنت استفاده نکرده باشند، ادامه خواهد یافت.
 
اما در صورت استفاده از تمام ظرفیت خط ارتباطی اینترنت، مراکز ارائه دهنده سرویس DSL می‌توانند نسبت به ارتقاء خط ارتباطی اینترنت اقدام تا تمام مشترکین متصل شده به DSLAM دارای کارایی مطلوب در زمینه استفاده از اینترنت شوند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.