خسارت ۱۸۵ میلیارد تومانی به کشاورزان آذربایجان شرقی

مسعود محمدیان در گفتگو با مهر درخصوص اقدامات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی برای کمک به کشاورزان زلزله زده اظهارداشت: با وجود اینکه تاکنون برای حفاظت و نگهداری از احشام اقدام به ۹۰ هزارمترمربع فنس کشی نموده ایم اما حداقل به ۱۰۰۰۰ مترمربع فنس برای تکمیل این کار نیاز داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون واکسن‌ هاری به بیش از ۶۰۰۰ راس دام تزریق کرده ایم، گفت: مجموع مساحت انجام عملیات ضدعفونی و سمپاشی مناطق آلوده درحدود ۷۸۵۰۰۰ مترمربع برآورد می شود.

به گفته رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، ۱۱۰۰۰ راس دام مناطق زلزله زده به صورت رایگان درمان شده اند.

وی درباره میزان تسهیلات درنظر گرفته شده برای دامدارانی که واحدهای دامی آنها براثر زلزله تخریب شده است، گفت: براساس مصوبه هیئت دولت، قرار است به هر یک از دامداران برای جبران خسارت ۳ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد و مدت زمان بازپرداخت ۱۵ ساله تعلق گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین تاکنون به واحدهای بیمه شده درحدود ۴۰ میلیون تومان غرامت پرداخت شده است. وی درباره تامین کود و بذر مورد نیاز کشاورزان مناطق زلزله زده عنوان کرد: تا به امروزدرحدود ۶۰۰۰ تن کود شیمیایی و در حدود ۹۰۰۰ تن بذر برای کشت پائیزه کشاورزان مناطق زلزله زده برآورد شده است که به آنها تحویل داده خواهد شد.

محمدیان دربیان میزان خسارت وارد شده به زیرساختهای بخش کشاورزی در استان آذربایجان شرقی گفت: براساس برآورد کارشناسی، وقوع زلزله های اخیر در استان آذربایجان شرقی بالغ بر ۱۸۵ میلیارد تومان خسارت به زیرساختهای بخش کشاورزی وارد کرده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.