خشم دوستداران حیوانات از اظهارات عجیب و غیر مسئولانه یک دامپزشک

واگذاری گربه

دیده بان حقوق حیوانات: اظهارات عجیب و غیر مسئولانه دامپزشکی که با گذاشتن عکس یک توله گربه در صفحه فیسبوک خود از دوستداران حیوانات دعوت کرده بود با قبول سرپرستی این حیوان مانع از کشتن آن شوند موجی از خشم و انزجار دوستداران حیوانات را به همراه داشته است.

ا. م. دامپزشک یکی از کلینیک های خصوصی در تهران، زیر عکس این توله گربه نوشته:

“این آقا پسر کوچولوی زیبا (۳ ماهه) بیشتر از یک ماه است که در کلینیک مانده و زمان طلایی برای این کوچولو داره تمام میشه از افرادی که تصمیم نگهداری از گربه به عنوان حیوان خانگی دارند تقاضا دارم سریعتر تصمیم گرفته و این کوچولو را انتخاب کنند تا قبل از اینکه زمان خود را از دست بدهد.”

ظاهراً «زمان طلایی» عبارتی آشنا برای کسانی است که این دامپزشک را می شناسند زیرا که در ذیل این عکس برخی از افراد توضیح داده اند که «زمان طلایی» همان زمان نگهداری حیوان در آن کلینیک است و این دامپزشک پس از تمام شدن زمان طلایی حیوانات را با آمپول بیهوشی می کشد!

یکی از کاربران فیسبوک در اعتراض به این عمل در زیر عکس نوشته:
” الهی دست کسی که این حیوان زیبا را میخواد بخوابونه […]… بابا چیکارش دارید… ولش کنید بره توی خیابان. مگه توی خیابانهای تهران گربه کمه!!! تازه خیلیهاشون هم خیلی تپل مپل و خوبند…. آدم خوب هم همه جا هست. به شما چه که خانه نداره…”

و یا کاربر دیگری نوشته:
” به این دکتر م. بگید این کار قتل محسوب می‌شه. گربه‌ی سالم رو برای چی باید بکشن؟ چرا همه از لفظ خوابوندن استفاده می‌کنید؟ بگذارید کلمه‌ی واقعی «قتل» رو استفاده کنیم. این‌همه گربه در خیابون دارن زندگی می‌کنن و این یه کوچولو باید کشته بشه چرا؟ این آقای دکتر رسمن […]”

و یا کاربر دیگری با اشاره به مورد مشابهی نوشته:
” دکتر جان شما مطمئنی […] نداری؟ یکی از بچه ها نوشته خرگوشی که قابل درمان بوده رو گفتی باید بمیره. کلا انگار علاقه نهفته و […] به قتل داری اما اسم خوابوندن روش می ذاری! دکتر جون می دونی اصلا خوابوندن رو برای کدوم حیوونا به کار می برن؟ لعنت به اون دانشگاهی که به تو مدرک داد تو رو انداخت به جون این زبون بسته ها”

همچنین کاربر دیگری با اشاره به حق حیات برای همه حیوانات نوشته:

“نکنه شما […] که به خودت اجازه میدی یک حیوون رو بکشی؟ اگه هم کسی پیدا نشد ولش کنین تو پارک، خدای اونم بزرگه و به زندگیش ادامه میده…خجالت بکشید”

این عکس و متن جنجالی به سرعت در صفحات فیسبوکی دوستداران حیوانات در حال انتشار است و هر کدام به شکلی اعتراض خود را به این رفتار اعلام می کنند.

از نکات قابل توجه این است که برخی از کاربران معتقد هستند باید نسبت به این حرکت اعتراض صورت گیرد و این دامپزشک نسبت به این رفتار غیر مسئولانه مواخذه شود ولی همه کاربران در پیدا کردن این مرجع سردرگم هستند و نمی دانند مرجع رسیدگی به این تخلفات کدام سازمان است.

رفتار غیر مسئولانه این دامپزشک در حالیست که در بخشی از سوگندنامه دامپزشکی آمده است: «من در انجام وظایف حرفه ای خود همواره به وجدان، شرف و اصول اخلاق علم دامپزشکی پایبند خواهم بود.»

به نظر می رسد با افزایش حیوانات خانگی و افزایش کلینیک های حیوانات خانگی، باید از سوی مراجع ذیربط تدابیر لازم برای نظارت بر صحت عملکرد آنها صورت گیرد تا خدای نکرده علم و اخلاق فدای منافع مادی نشود.

_______________________________

خشم حامیان حیوانات؛ معرفی گونه در خطر انقراض، برای تاکسیدرمی از سوی سایت یک دانشگاه

مواد انفجاری در بدن سگ؛ برادران کرزی به حیوانات هم رحم نمی کنند!

این بار ایران نیست!؛ شکنجه گران گربه تونسی هستند/ تصویر

دم زیبایی که دلیل مرگ است: کشتار وحشیانه حیوانات برای نمایش/ تصویری

درس عبرت شنیع یک دانشجو به گربه/ تصویر

آزار حیوانات در یک دانشگاه معتبر تهران/ فیلم و عکس

لزوم نظارت بر دانشکده های دامپزشکی/ تصاویر

لزوم نظارت بر دانشکده های دامپزشکی ۲/ تصویر

پیروزی تاریخی برای حیوانات آزمایشگاهی

نامه ای برای دامپزشکان: زمان تغییر فرا رسیده است!

بررسی نقادانه آزمایشات حیوانی

یک کشف علمی و تهدیدی برای کوسه ها/ کشف جدیدترین داروی آنتی‌بیوتیک در جگر کوسه!

کدم محصول آرایشی بهداشتی ناقض حقوق حیوانات است؟/ لیست محصولات

حیوانات آزمایشگاهی، قربانیان خاموش پیشرفت علم

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.