خشم مسلمانان از آویختن سر دو خوک بر سردر مسجد فرانسوی

رها کردن سر دو خوک در مسجد شهری که درماه مارس دو فرد مسلح، دو سرباز چترباز را کشته بودند، خشم گروه‌های مسلمان و یهودی فرانسوی را برانگیخت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از جوان آنلاین ، شورای فرانسوی دین اسلام، توهین به این مسجد در شهر «مونتابان» را «تحریک نژادپرستانه و بیگانه‌ستیزانه» قلمداد و تأکید کرده است که مقام‌های مسئول، ‌افراد دخیل در این اقدام را ‌به عدالت بسپارند. خوک از نظر مسلمانان که اکنون نیز ماه مقدس رمضان را پشت سر می‌گذارند، ناپاک قلمداد می‌شود. اتحادیه دانشجویان یهودی فرانسه نیز گفته است که از این حادثه که در «فضایی نگران‌کننده و ؟؟؟ نفرت» ‌اتفاق افتاده، وحشت‌زده شده است. 

این برای اولین بار است که در منطقه «ارنت گارون» چنین اتفاقی رخ می‌دهد و همین باعث شده که حدس و گمان‌هایی مطرح شود. دراین باره که این حادثه پاسخی به کشته شدن شلیک و کشته شدن دو نفر به دست محمد مراح عضو منتسب به القاعده در ماه مارس است. محمد مراح دو سرباز چترباز را در مونتابان کشته بود و قبل از اینکه تحت محاصره پلیس در آپارتمان شخصی‌اش دست به خودکشی بزند، سه کودک یهودی، یک خاخام و یک سرباز را نیز کشت. سرهای دو خوک اندکی قبل از نماز صبح بر درب ورودی مسجد آویزان شد و مقدار زیادی خون خوک هم روی زمین ریخته شده بود. حاجی محمد رئیس مسجد در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: «این توهین‌آمیز است که چنین دین مورد حمله قرار بگیرد. من نمی‌دانم چه اتفاقی در حال رخ دادن است.» مانوئل والس وزیر کشور فرانسه هم در نامه‌ای به محمد این اقدام را محکوم کرد. در این نامه با تأکید بر اینکه «پلیس کاملاً» مصمم است که مجرمان را به دست عدالت بسپارد، ‌آمده است: «من فقط می‌توانم از چنین اقدام شرم‌آوری منزلت مسلمانان فرانسه را هدف قرار داده، ‌ابراز انزجار کنم.» 

عبدالله ذکری رئیس مرکز «دیده‌بان اسلام‌ستیزی فرانسه» نیز خشم روز چهارشنبه مسلمانان را علیه سابقه رو به افزایش اقدامات علیه مسلمانان در نیمه اول سال جاری دانست. او گفت: «اینکه چنین حادثه‌ای در ماه مبارک رمضان اتفاق بیفتد غیرقابل بیان است. این یک تحریک نژادپرستانه است.»
نماینده شورای نهاد‌های یهودی فرانسه نیز اعلام کرد که از هتک حرمت نفرت‌انگیز مسجد به خشم‌ آمده است. حادثه روز چهارشنبه از این جهت مناقشه‌برانگیزتر شده که چهار جوان مسلمان نیز در یک اردوگاه تابستانی کودکان به خاطر امتناع از خوردن در ماه رمضان اخراج شدند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.