خشونت های خانگی، سنگ بنای جرایم کلان اجتماعی

۷ م دیماه ،

وی با اشاره به اینکه نقطه آغازین خشونت های خانگی، درگیری کلامی است، افزود: استفاده از الفاظ نامناسب، توهین، فحاشی و تحقیر، نزاع و درگیری های فیزیکی با آثار جسمانی نامناسب، نمونه های بارزی است که در مواقع عصبانیت در خانواده ها قابل رویت است.

بای با تأکید بر اینکه خشونت های خانوادگی اعلام رسمی فروپاشی نهاد خانواده را بانگ می زند، افزود: فروپاشی اقتدار و منزلت طرفین دعوا، عدم رفتار مناسب و تنش و درگیری با عناصر اجتماعی و حتی توده ی مردم، انتقال آثار و تبعات نزاع های خانگی به اجتماع، همسرآزاری از جمله آثار سوء خشونت های خانگی است.

وی افزود: پیدایش خشونت های خانگی به متغیرهای فراوانی از جمله علل فردی، میان فردی به معنای تعامل متفاوت فرد در گروه، شرایط و عناصر اجتماعی، منزلت و نقش های اجتماعی فرهنگی، تورم و مشکلات اقتصادی بستگی دارد.

بای همچنین به راهکارهای برای کاهش خشونت های خانگی اشاره و خاطر نشان کرد: ایمن سازی روحی- روانی، پرهیز از رفتار مخاطره آمیز، تقسیم کار دقیق و تعیین هرم قدرت، تقدس بخشی و توانمندسازی نهاد خانواده، بازنگری نقش های اجتماعی،‌تزریق جنبه های معنوی و اعتقادی برای کاهش این قبیل خانواده ها ضروری است./ز


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.