خشونت و بدرفتاری با کودکان در والدین معتاد

مواد مخدر و الکل موادی هستند که منجر به تغییرات اساسی در رفتار و عواطف خانواده می شوند و احتمال خشونت و بدرفتاری با کودکان در والدین معتاد بسیار بالاست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، مدیر گروه بهداشت سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت استان خوزستان ضمن بیان این مطلب گفت: خانواده مهمترین نقش را در پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان دارد.
رضا دواساز ایرانی با ذکر نقش مهم خانواده در پیشگیری از اعتیاد نوجوانان گفت: مطالعات مختلف نشان داده که همواره والدین میزان شیوع سوء مصرف مواد را کمتر از میزان واقعی آن تخمین می زنند و در نتیجه خطر آن را نیز احساس نمی کنند و اغلب باور ندارند که این مشکل برای فرزندان آنها نیز ممکن است پیش بیاید .
 وی ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مشکلات بهداشتی و اجتماعی قرن حاضر و از مهمترین دغدغه های فکری و یکی از ناگوارترین آسیب های اجتماعی است که نه تنها منجر به آسیب های شدید و عمیق جسمی و روانی در فرد مبتلا می شود، بلکه باعث آسیب های اجتماعی متفاوتی نظیر طلاق، بزهکاری و بیکاری هم می شود.
مدیر گروه بهداشت سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت استان خوزستان در ادامه بیان داشت: دروغگویی، بیکاری، تنهایی ، انجام ندادن وظایف فردی، خانوادگی و شغلی، شرکت نکردن در مراسم و فعالیت های اجتماعی و نا امیدی و خلاء معنوی، همه و همه از اثرات منفی اعتیاد در خانواده به شمار می آید.
وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای پیشگیری از اعتیاد در خانواده را ارتباط خوب والدین با فرزندان است، ادامه داد: والدین باید با فرزندان خود صحبت کنند، احساس های آنها را درک کرده و به آنها احترام بگذارند و باید در زندگی و فعالیت های فرزندانشان شرکت کنند و مراقب زمان های پر استرس در زندگی فرزندانشان باشند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.