خشونت و جرایم آثار سینمایی الگوی افراد بزهکار است

یک کارشناس مسایل حقوقی گفت: رابطه بین الگو برداری مجرمان از رسانه‌های گروهی و ارتکاب جرم بی نهایت پیچیده است، ضمن این که بسیاری از بزهکاران از اعمال مجرمانه آثار سینمایی الگو می‌گیرند.

حسن آشوری در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به الگو برداری مجرمان از فیلم‌های خشونت آمیز،‌اظهار داشت: یکی از علل ناهنجاری‌های اجتماعی و بزهکاری در جامعه الگو برداری نادرست است زیرا که جرم و بزه با پدیده‌ها و نیروهای اجتماعی تاریخی گسترده‌ای، محاط می شوند.

به گفته این کارشناس مسایل حقوقی دیدن فیلم‌های نامناسب و تبلیغ کشیدن سیگار در آنها کودک را به استفاده از موارد سوق داده و در نتیجه منجر به بروز مشکلاتی جبران ناپذیر می‌شود.

آشوری تصریح کرد: تماشای این گونه فیلم‌ها به تنهایی باعث بروز رفتارهای خشونت آمیز در کودک نمی‌شود و علل دیگری چون فقر، بیکاری و اعتیاد در خانواده نیز می‌توانند در بروز چنین مسایلی موثر باشد.

این حقوقدان به اثرات منفی برنامه‌های خشونت آمیز بر عملکرد نوجوانان اشاره و خاطر نشان کرد: تماشای فیلم‌های خشن باعث ایجاد رفتارهای پرخاشگرانه در کودکانشده و همچنین تماشای این گونه فیلم‌ها می‌تواند منجر به کاهش حساسیت کودک نسبت به خشونت و درک نادرست او از جهان پیرامون به عنوان محلی خطرناک و نا امن شود.

“انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.