خطرناکترین آتشفشان‌‎های دنیا/تصاویر

بدون توقف از چند پله می‌توانید بالا بروید؟ در محل کار یا خانه برای بالا رفتن از طبقات از راه پله استفاده می‌کنید یا از آسانسور، اگر اهل بالا رفتن از پله هستید به راه پله زیر نگاهی بیندازید.

به گزارش آخرین نیوز به نقل ازممتازنیوز، این آتشفشان‌ها ممکن است در هر لحظه بار دیگر فعالیت‌هایشان را آغاز کنند و صدمات بسیار زیادی را به بار آورند.

“ساکوراجیما”

یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های دنیا را می‌توانید در ژاپن پیدا کنید؛ این آتشفشان در سال ۱۹۱۴ بار دیگر فعالیت خودش را آغاز کرد و در سال ۱۹۵۵ کار خودش را با جدیت بیشتری پیش گرفت؛ این آتش فشان در ۴۵  سال گذشته بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ بار فعالیت کرده است.

“پوپوکاتپه”

این آتشفشان در مکزیک قرار دارد و به عنوان دومین کوه بلند این کشور نیز شناخته می‌شود، اما مورد خاص این آتشفشان فعال بودن بیش از اندازه آن است؛ این آتش فشان از سال ۱۵۱۹ بیش از ۲۰ بار فعالیت کرده است و البته از سال ۱۹۹۴ تا به امروز فعالیتش قطع نشده است.

“کیلایوآ”

شاید بتوان گفت یکی از ۵ آتشفشان بسیار فعال در دنیاست و از سال ۱۹۸۳ فعالیت خودش را آغاز کرد و به تنهایی ۲ جزیره از مواد مذاب در اطراف خودش ایجاد کرده است؛ در اطراف این آتشفشان منطقه‌ای ۱۱۷ کیلومتر مربعی از مواد مذاب ایجاد شده است.

“کوه هلن”

این کوه در منطقه اسکامانیا در آمریکا قرار دارد و به عنوان یکی از فعال‌ترین کوه‌های آتشفشان شناخته می‌شود؛ این آتشفشان با فعالیتی که در سال ۱۹۸۰ انجام داد، باعث شد تا ۵۷ نفر کشته و یک منطقه به وسعت ۳۰۰ کیلومتر را تخریب کرد؛ ابن آتشفشان در سال ۲۰۰۸ بار دیگر فعالیت خودش را آغاز کرد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.