خطر ابتلا به دیابت در کمین شهرنشینان

۱۶م دیماه ،

شهرنشینان به سبب کم تحرکی ، استرس و تغذیه نامناسب بیشتر به بیماری دیابت مبتلا می شوند .

دکتر مهدی رجبی، فوق تخصص غدد دیابت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  استرس ، کم تحرکی ، تغذیه نامناسب و شیوه ی نادرست زندگی حاصل از شهر نشینی از مهم ترین عوامل ابتلا به دیابت می باشند.

وی در مورد آمار مبتلایان به دیابت این گونه اظهار داشت: بیشترین تعداد مبتلایان به دیابت در شهر های یزد، و بوشهر زندگی می کنند در تهران نیز حدود ۱۳ درصد از کل جمعیت به این بیماری مبتلا می باشند و این تعداد از ۱۵ سال قبل که ۷٫۵ درصد را به خود اختصاص داده  بود دو برابر شده است.

همچنین مبتلایان به دیابت به سبب نداشتن آگاهی علل ابتلا به عوارض ناشی از بیماری دیابت توجه نمی کنند و این یک زنگ خطر به شمار می آید.

رجبی در مورد راه حل درمان قطعی بیماری های دیابت خاطر نشان کرد: تحقیقات بسیاری در دنیا برای چگونگی درمان بیماری دیابت صورت گرفته است.

ولی مبتلایان به دیابت باید بدانند که هنوز درمان قطعی برای این بیماری وجود نداشته و فقط می توان این بیماری را کنترل کند.

وی اذعان داشت: مبتلایان به دیابت باید به طور روزانه به وسیله ی دستگاه تست قند خون، قند خونشان را اندازه گیری کنند.

وی اظهار داشت: مبتلایان به دیابت باید در خرید نوارهای تست قند خون دقت کرده و برای اندازه گیری دقیق خونشان از خرید نوارهای تست قند خون تقلبی که با قیمت بالا نیز عرضه شده به طور جدی اجتناب نمایند.

رجبی در ادامه افزود: دیابتی ها فقط از نوارها تست قند خونی که دارای تاییدیه وزارت بهداشت و اداره کل تجهیزات پزشکی می باشند استفاده کنند چرا که اندازه گیری درست قند خون مانع از کنترل صحیح این بیماری در آنها می گردد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.