خطوط باستانی ۵ هزار ساله کشورمان در نیاوران زیر ذره بین می رود

خطوط و کتیبه های ایران باستان در کارگاهی آموزشی با عنوان “از خط تا باغ کتیبه ها” در تاریخ جمعه ۲۳ تیرماه در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران؛ این کارگاه آموزشی به همت واحد حفاظت و مرمت این مجموعه و با هدف آشنایی و شناخت هرچه بیشتر پژوهشگران، کارشناسان و علاقه مندان با خطوط و زبان های بکار رفته در مولاژهای باغ کتیبه های این مجموعه و همچنین آشنایی هرچه بیشتر علاقه مندان با این باغ که کتیبه های باستانی کشورمان را در خود جای داده برگزار می شود.
آشنایی با زبان ها و کتیبه های ایران باستان، آشنایی با نقش فارسی میانه در باغ کتیبه ها و صحبت پیرامون لزوم ایجاد باغ کتیبه ها و فواید آن از جمله مباحثی است که در این کارگاه آموزشی مطرح می شوند.
همچنین نگارش زنده خطوط باستانی ایرانی از دیگر بخش های این کارگاه است.
مباحث مختلف مطروحه در این کارگاه توسط استاد رسول بشاش کنزق، مجری طرح باغ کتیبه ها، دکتر علی شهیدی، استاد مریم دارا و استاد حسین دلشاد تدریس می شوند.
علاقه مندان جهت شرکت در کارگاه آموزشی “از خط تا باغ کتیبه ها” می توانند روز جمعه ۲۳ تیرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به سالن سینمای اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.