خطیب جمعه مشهد: دشمن می خواهد به خاطر شکم ما را از پا درآورد/اگر مرغ در دسترس نیست آن را به یک ماده پروتئینی دیگر جایگزین کنید

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی بر گزار شد با بیان این که دولت میکاییل ما نیست که رزق ما را بدهد گفت: امکانات غذایی زندگی خودتان را تهیه کنید؛ بنا نیست زندگی شما هر جور که قبلا می گذشته الان هم همان طور باشد.

وی ادامه داد : اگر مرغ در دسترس نیست آن را به یک ماده پروتئینی دیگر جایگزین کنید.
وی خطاب به مردم مشهد گفت: مشهدی ها مگر اشکنه پیاز داغ را یادتان رفته و آن زندگی را فراموش کرده اید ؛ مگر قرار است برنامه همان باشد که قبلاً ‌بوده است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: شما مردم قدرت دارید تا وارد میدان کار شوید و نیازهایتان را برطرف کنید.

وی با بیان این مطلب که “افغانستان انبار جوی دنیااست”، گفت: جو را از افغانستان وارد کنید و کارشناسان خوراک ابتکار کنند و برای خوراک مرغ چاره دیگری بیندیشند.
آیت الله علم الهدی گفت : رهبری فرمودند دنیا آنقدر کوچک نیست که جایی را پیدا نکنیم که رزقمان را از آنجا تهیه کنیم .
 

 اهم اظهارات امام جمعه مشهد به نقل از ایسنا به شرح زیر است:

* دولت باید تشریفات گمرکی را بردارد و با مدیریت استاندار تجار به ابتکارهای بازرگانی دست بزنند.

*دشمن می خواهد به خاطر شکم ما را از پا درآورد.

*مرغداران  چرا توکلتان از خدا قطع شده است؛ مگر به خدا معتقد نیستید. شما خدا را باور کرده اید؛ خدا زنده است، ما را می بیند و ما را در جبهه جنگ با دشمن خودش یاری می کند.
* از چیزی نمی ترسیم زیرا رزقمان دست خداست؛ مردم و مسئولین باید همدل شوند تا در این جبهه دشمن را شکست بدهیم .
*مقام معظم رهبری سه روز قبل با مسئولین نظام ملاقات داشتند، دو نکته را بیان فرمودند. رهبری آرمانگرایی بدون توجه به واقعیت، ساز و کارهای منطقی و معقول را توهم دانستند و این که ما واقعیت ها را در نظر نگیریم و آرمانگرا باشیم رشد، پیشرفت و غلبه بر دشمنانمان توهم و خیال پردازی است .
* ایشان تصور دست یابی به آرمان ها بدون دادن هزینه را خیال اشتباه دانستند .
* واقعیت این است که ما بر دشمن پیروزیم؛ دشمن را از میدان جنگی که در خاک ما تشکیل داده بود عقب راندیم اما غرب در لبنان و سوریه میدان جنگ تشکیل داده و جرات دخالت نظامی ندارد .
*دشمن با همه شکست ها در دشمنی اش جدی تر شده و میدان جنگ را به عرصه اقتصاد آورده است.
*دشمن قدرت این که یک گلوله به ما پرتاب کند ندارد. دشمن با توطئه اقتصادی و تحریم، میدان جنگی را به ما تحمیل می کند و باید نشان دهیم همان طور که در میدان جنگ نظامی دشمن را شکست دادیم در این عرصه هم مقاومت می کنیم .
*طبق گفته رهبری باید واقعیت را به مردم بگوییم .وضعیت فعلی ما با دشمن یک وضعیت جنگی است و مسئولان نباید به روزمره کاری بگذرانند.
*روزی است که باید مسئولان با چنگ و دندان در مورد امنیت، غذا و آب مردم به میدان بیایند و طبق فرموده مقام معظم رهبری ساز و کار ما در این جنگ اقتصادی با دشمن، اقتصاد مقاومتی است .
* اقتصاد مقاومتی این نیست که بچه های شما شب بدون شام بخوابند .
/۲۷۲۱۲
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.