خط اعتبار چهار میلیارد دلاری ایران به سوریه

۰۸خردادماه،

بانک مرکزی سوریه اعلام کرد که ایران دو خط اعتبار که مجموع آنها به چهار میلیارد دلار می‌رسد، برای دمشق باز کرده و انتظار می‌رود خط سوم دیگری نیز به این کشور اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشریه دولتی تیشرین به نقل از ادیب میاله، رئیس بانک مرکزی سوریه نوشت: ایران با باز کردن خط اعتباری به ارزش یک میلیارد دلار برای تامین واردات کالاهای مختلف و خط اعتبار دیگری به ارزش سه میلیارد دلار برای تامین خرید نفت و کالاهای مرتبط به حمایت از سوریه ادامه می‌دهد.

به گفته وی، ایران سرگرم بررسی اعطای وام دیگری به ارزش سه میلیارد دلار برای تقویت اقتصاد سوریه است که از پیامدهای جنگ داخلی و تحریم‌های بین‌المللی آسیب دیده است.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) در ماه ژانویه گزارش کرده بود که ایران و سوریه توافقی را امضا کرده‌اند که تحت آن، خط اعتبار یک میلیارد دلاری تهران به دمشق تمدید می‌شود.

میاله همچنین اظهار کرد که بانک مرکزی سوریه در حال اتخاذ تدابیری برای حفظ ارزش پوند سوری و اطمینان از سطح ذخایر ارزی برای ادامه تامین واردات مواد خام مورد نیاز صنعت است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارزش پوند سوری از زمان آغاز جنگ داخلی در مارس سال ۲۰۱۱، سه چهارم کاهش یافته و از ۵۰ پوند در برابر هر دلار به ۱۵۰ پوند در برابر این ارز رسیده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.