خط ویژه رفت و آمد به فضا

۲۳اردیبهشت،

این خط ویژه یا سریع السیر توانسته تا ۴۵ساعت زمان سفر این فضانوردان را که قرار است یک ماموریت پنج ماه ونیمه داشته باشند را کاهش دهد.

خط ویژه و سریع السیر جهت رفت و آمد فضا نوردان به فضا ساخته و راه اندازی شده که زمان سفر را کوتاه تر کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشمندان پس از سالها تلاش توانستند مسیری سریع السیر را برای اولین بار جهت انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی ایجاد و از آن برای سفر فضانوردانی همچون کریس کاسیدی، پاول و ینوگرادوف و الکساندرمیسو رکین استفاده کنند.

این خط ویژه یا سریع السیر توانسته تا ۴۵ساعت زمان سفر این فضانوردان را که قرار است یک ماموریت پنج ماه ونیمه داشته باشند را کاهش دهد.

برای راه اندازی این خط ویژه روسیه سه پرواز بدون سرنشین داشته تا به خوبی این دستاورد مهم و پراهمیت مورد ازمایش قرار داده و از موفقیت خود اطمینان حاصل کند اولین پرواز سرنشین دار این خط ویژه در تاریخ هشتم فروردین ماه انجام شد که فضا پیما و تمام سکنه آن پس از ۵ساعت و ۴۵دقیقه به همکاران ایستگاه فضایی خود ملحق شدند.

این پرواز خطرات و مشکلاتی همچون اقامت دو روزه داخل  کپسول کوچک و تنگ امکان بروز خطر در صورت نداشتن توانایی در تصحیح مداری و برخورد با ضایعات فضایی را نیز دارد.

به وسیله این کار فضانوردان می توانند پیش از قرارگرفتن در برابر تاثیرات نامناسب با ریز گرانش مانند سرگیجه ،‌تهوع به ایستگاه رسیده و از سوی دیگر تجربیات ونمونه های پزشکی نیز باسرعت بیشتر به ازمایشگاه مداری وارد شوند.


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.