خط و نشان داود اوغلو برای اتحادیه اروپا

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه زمان، در گفتگو با خانم آشتون تصریح کرده است که ترکیه ریاست دوره ای بخش یونانی نشین قبرس را بر اتحادیه اروپا به رسمیت نخواهد شناخت.
در نشست گفتگوی سیاسی ترکیه و اتحادیه اروپا که با هدف احیای روند مذاکرات نهایی ترکیه و اتحادیه اروپا دیروز در آنکارا برگزار شد کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، استفان فیول مسئول امور توسعه کمیسیون اروپا ، احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه و اگمن باغیش وزیر امور اتحادیه اروپا در دولت ترکیه شرکت کردند.
احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه پس از این نشست در گفتگو با خبرنگاران گفت : در دوره ریاست بخش یونانی نشین بر اتحادیه اروپا روابط ترکیه را با ریاست دوره ای اتحادیه به حال تعلیق درخواهیم آورد.
وی گفت : روابط ترکیه و اتحادیه اروپا در نیمه دوم سال جاری میلادی که قبرس جنوبی ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد داشت ادامه خواهد یافت اما دولت ترکیه در فعالیت هایی که به نحوی با ریاست دوره ای مرتبط باشد ، تماسی با اتحادیه اروپا نخواهد داشت.
وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به اینکه در این نشست خواستار معافیت شهروندان ترکیه از دریافت روادید در سفر به کشورهای اروپایی شده است ، این موضوع را حق شهروندان ترکیه دانست.
 

۴۹۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.