خط و نشان میت رامنی برای ارتش آمریکا

رامنی در مراسم بزرگداشت روز نظامیان آمریکایی با بیان اینکه ارتش آمریکا هم اکنون ضعیف شده است، تفاوت دیدگاههای خود با اوباما در این بخش را آشکار کرد.

باراک اوباما معتقد است ارتش آمریکا باید ارتشی کوچک اما چابک و کار آزموده باشد به همین دلیل در حال بازگردان سربازان آمریکایی از عراق و افغانستان تا پایان سال ۲۰۲۴ است.

وی با انتقاد از سیاست های دفاعی دولت اوباما خاطر نشان کرد ما دو انتخاب را در پیش روی خود داریم یا مانند کشورهای اروپایی ارتش خود را کوچک کنیم و به نیازهای اجتماعی مردم رسیدگی کنیم و یا با بازسازی ارتش به عنوان قویترین ارتش دنیا مطرح شویم.

بر اساس توافق میان کنگره و کاخ سفید آمریکا قرار است در یک پروسه زمانی ۱۰ ساله، مبلغ ۴۸۷ میلیارد دلار از بودجه دفاعی آمریکا کاسته شود.

به گفته تحلیلگران اختلاف نظر میان میت اوباما و رامنی در خصوص سیاست های دفاعی و نظامی آمریکا می تواند تاثیر مستیمی بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشته باشد.

بر اساس نظر سنجی که توسط موسسه گالوپ صورت گرفته است، ۵۸ درصد مردم آمریکا به ویژه نظامیان سابق از سیاست های جنگی میت رامنی حمایت می کنند و تنها ۳۴ درصد آنان با سیاست های دفاعی و نظامی اوباما موافق هستند.

میت رامنی سخت مخالف سیاست های اوباما در بحث کاهش نیروهای نظامی ان کشور و سیاست کاخ سفید در قبال تحولات مربوط به سوریه می باشد.

انتخابات ریاست جمهوری امریکا در نوامبر سالجاری برگزار می شود.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۹۴۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.